تب داغ والیبال ایران همچنان ادامه دارد

ایران - اسپانیا؛ شروع تلاشی تازه برای تکرار قهرمانی جهان

با راهیابی تیم ملی والیبال ایران به جام‌جهانی و بازی درخشان ملی‌پوشان نوجوان در برابر صربستان، موجی از تمجید و تحسین متوجه این رشته پرطرفدار شده تا شیربچه‌های والیبال، امروز با انرژی تازه‌ای برای شکست اسپانیا و پیمودن ادامه مسیر قهرمانی نوجوانان دنیا به میدان بروند.
کد خبر: ۲۷۶۸۳۰

تیم نوجوانان ایران پس از شکست غافلگیرکننده 3 بر صفر روز نخست مقابل آمریکا، با قدرت تمام ژاپن و صربستان را برد تا به موازات تضعیف آمریکایی‌ها در بازی‌های دوم و سوم به عنوان تیم اول گروه ب به دور دوم مسابقه‌ها صعود کند در حالی که آمریکایی‌ها، با امتیازی برابر، از صعود بازماندند و باید کار خود را برای تعیین جایگاه نهم تا شانزدهمی ادامه دهند.

همین قضیه اتهام‌ها و شایعاتی را مبنی بر تبانی در بازی حساس ایران صربستان به وجود آورده بود که محمد طاهر امین‌پور، سرپرست تیم نوجوانان ایران، آن را بشدت تکذیب کرد و گفت: بعد از بازی با صربستان صحبت‌هایی درباره این‌که برای این بازی تبانی شده، مطرح شد که هم خنده‌دار است، هم تاسفبار. اگر این بازی پخش می‌شد و همه آن را می‌دیدند، متوجه می‌شدند بازیکنان 2 تیم با چه تلاشی برای تصاحب امتیاز این بازی می‌جنگیدند، طوری که حتی بازیکن ما کارت زرد گرفت. این‌که ما به آمریکا می‌بازیم، صربستان مقابل آمریکا پیروز می‌شود و ایران هم صربستان را می‌برد اصلا عجیب نیست چون همه برای قهرمانی به ایتالیا آمده‌اند.

سرپرست تیم ایران هم متقابلا اتهامی به تیم آمریکا وارد آورد و گفت: از نظر من بازیکنان آمریکا در آن بازی، مشکوک به دوپینگ بودند چون واقعا غیرعادی بازی می‌کردند. خصوصا این که آمریکا در 2 دیدار بعد مقابل ژاپن و صربستان بمراتب ضعیف‌تر از ما بود.

به هر حال تیم ایران در گروه نه‌چندان دشوارE مرحله یک‌چهارم پایانی با تیم‌های روسیه، اسپانیا و تونس همگروه شده و از ساعت 30/12 امروز نخستین بازی خود را در این مرحله در شهر یزولو با اسپانیا برگزار می‌کند. اسپانیا در مقدماتی ضمن پیروزی بر فرانسه و الجزایر به آرژانتین باخت تا به عنوان تیم دوم گروه سوم به این مرحله برسد و پیروزی در بازی امروز تیم ایران را به یک‌قدمی نیمه‌نهایی می‌رساند.

نوجوانان ایران فردا (چهارشنبه) هم دیداری نه‌چندان دشوار با تونس و روز پنجشنبه سخت‌ترین مسابقه خود را مقابل روسیه (دومین تیم پرافتخار تاریخ مسابقه‌ها) برگزار می‌کنند. به هر حال با توجه به حذف غافلگیرکننده برزیل (پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقه‌ها) در دور مقدماتی، شانس نوجوانان ایران برای تکرار قهرمانی دوره قبل بمراتب بیش از گذشته است و در همین مسیر، قدرت‌نمایی در دیدار امروز می‌تواند کاملا راهگشا و موثر تلقی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها