وزیر پیشنهادی ارتباطات:

ارتباطات عامل پیشرانه اقتصاد دانش بنیان است

گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات توسعه زیر ساخت‌ها با استفاده از فن آوری‌های نوین، توسعه فنآوری اطلاعات، خدمات فضایی، مدیریت مناسب و مطلوب بر ساختار پست و پست بانک و تهیه و تدوین نظام مقرراتی جامع را از عمده برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات بیان کرد.
کد خبر: ۲۷۶۵۸۲

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا تقی پور گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در بخشی از مدت زمان 30دقیقه خود در دفاع از برنامه‌ها در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس، نعمت ولایت و زیستن در عصر انقلاب اسلامی را از برکات بزرگ خداوند دانست و گفت: باید بدانیم که هر چه داریم از وجود شهدا و رهبری‌های حضرت امام (ره) است.

وی در ادامه در تشریح برنامه‌های خود آنها را به دو بخش اساسی اهداف، راهبرد‌ها و سیاست‌های کلان‌ و برنامه های اجرایی تقسیم کرد و گفت: برنامه های اجرایی در 17 سر فصل تنظیم شده بود که با استقبال خوب نمایندگان مواجه و مورد توجه آنها قرار گرفت و بسیاری از عزیزان نماینده با مطالعه دقیق آن راهکار‌ها و با اصول و نظرات خود راهنمای ما بود.

تقی پور با تقدیر از کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی این وزارتخانه از فرصت پدید آمده برای ارائه راهکارها و برنامه‌های خود برای وزارت ارتباطات تقدیر کرد.
 
گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات اولویت اساسی این وزارتخانه را صعود از مدار توسعه نیافتگی به مدار توسعه یافتگی اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد و با تاکید بر ضرورت خودکفایی در بهره گیری از علوم و فنون و تلاش برای آن در زمینه های علمی و فنی مورد نظر در برنامه‌ها و صنعت‌های بالا دستی از جمله سند چشم انداز کشور عنوان کرد و گفت: تاکیدات رهبری بر ضرورت خلق جنبش نرم افزاری و حرکت بر مبنای علم محوری و ضرورت شکستن مرز‌های دانش از طریق پژوهش همین طور کسب مدال‌های متعدد طلا و نقره از سوی دانش آموزان و دانشجویان در حوزه های فنی و علمی را سندی بر عزم بلند کشور در دستیابی به قله‌های دانش و فن آوری است.

تقی پور تکیه بر نیروهای جوان، با هوش، خلاق و فرهیخته کشور را زمینه ساز دستیابی مجدد به عظمت گذشته ایران اسلامی بر شمرد و گفت: باید تلاش کنیم توسعه دانش بنیان به تدریج محور اقتصاد قرار گرفته تا به جای متکی بودن به فروش نفت و گاز و مواد خام اقتصاد مبتنی بر دانش و فن آوری جایگزین آن شود و بدون شک اگر چنین شود آرمان‌های انقلاب تحقق واقعی خواهد یافت.

وی با اشاره به دست آورد بزرگ به دست آمده در طول سال‌های پس از انقلاب نظیر دستاورد هسته‌ای، نانو، هوا فضا و سلول‌های بنیادی افزود: مجموعه این پیشرفت‌ها و نتیجه حمایت‌های گسترده رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، مجلس و دولت و ملت بوده و نشان از توان بالای ایران اسلامی در عرصه های علمی و فن آوری است و شایسته نیست که جمهوری اسلامی ایران همچنان صادر کننده نفت و مواد خام و وارد کننده وسائل و تکنولوژی‌های پیشرفته باشد.

تقی پور ارتباطات را عامل پیشرانه اقتصاد دانش بنیان برشمرد و گفت: دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر و مطلوب و مرتفع کننده مشکلات مستلزم رویکرد جدیدی با محوریت اقتصاد دیجیتالی است.

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات رویکرد مناسب در این حوزه را زمینه ساز بهره مندی فراگیر از رسانه‌ها، عدم محدویت در زمان و مکان،‌افزایش دانش عمومی، حذف عناصر غیر موثر از سیستم‌ها و تلقی شدن امر ممکن شفاف در اطلاعات دانست و بیان کرد توسعه پایدار این حوزه در مسیر تعالی و رفاه جامعه است.

وی توسعه زیر ساخت ها با استفاده از فن آوری‌های نوین، توسعه فن آوری اطلاعات، توسعه فن آوری خدمات فضایی در جهت توسعه شاهراه های ارتباطی، مدیریت مناسب و مطلوب بر ساختار پست و پست بانک و تهیه و تدوین نظام مقرراتی جامع در حوزه بهره گیری و ارائه خدمات مطلوب این بخش را از عمده برنامه های خود در وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت: باید بتوانیم با توسعه شبکه مخابرات روستایی و با حرکت به سوی توسعه و رشد زیر ساخت‌های فن آوری اطلاعات و روستاها با جلوگیری از مهاجرت زمینه ترغیب به مهاجرت معکوس را نیز فراهم کنیم.

تقی پور ارائه راهکارهای مناسب برای تصاحب سهمی از بازار 3 هزار میلیارد دلاری ارتباط و فن آوری اطلاعات را از سوی کشورمان یکی از برنامه های آتی خود و یکی از نیازهای اساسی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات ( اینترانت و یا اینترنت ملی) و همین طور توسعه فن آوری‌های و خدمات فضایی برای توسعه شاهراه‌های ارتباطی کشور را باید به صورت برنامه عملی و مدون شده به پیش ببریم.

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات، فن آوری اطلاعات را از فرصت‌های بزرگ فراهم شده در دنیای امروز برشمرد و گفت: چین، هند و بسیاری از کشورهای دیگر با توجه به این موضوع توانستند اقتصاد جدید خود را بر مبانی فن آوری اطلاعات و ارتباطات شکل دهند و ایران نیز می‌تواند از این فرصت بزرگ بهره بگیرد.

تقی پور با تقدیر از خدمات صورت گرفته از سوی سلیمانی وزیر قبلی ابراز امیدواریم کرد که بتواند با ادامه پر توان مجموعه برنامه‌های موجود و حرکت در حوزه های متعدد خصوصی سازی و توسعه اپراتور های جدید در حوزه ارتباطات و توسعه فن آوری اطلاعات و در سایه حمایت جدی مجلس به دولت زمینه خدمت هر چه بیشتر به مردم فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود و در پاسخ پرسش برخی از نمایندگان در خصوص اپراتور سوم و نحوه واگذاری جدید و گذشته آن نیز اظهار داشت: بر اساس روال موجود اپراتور سوم قرار بود از طریق مزایده واگذار شود و مزایده آن برگزار شد و برندگان اول تا سوم آن مزاید نیز مشخص شدند و پس از آن مباحثی در مورد برنده اول مزاید پیش آمد که به دلیل آنکه بخشی از آن نیز سیاسی بود آن برنده استقبال نکرد و ادامه کار نیز از طریق مزایده فراهم نشد و امیدواریم بتوانیم از سایر طرق قانونی و یا از مسیر تجدید مزایده موضوع را مدیریت کنیم البته راه اندازی اپراتور سوم از اولویت های برنامه من نیز است.

تقی پور گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات را بخشی از مدت زمان 30 دقیقه خود را نیز در اختیار رئیس جمهور برای سخنرانی در پایان بررسی سخنان نمایندگان و وزراء قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها