هشدار اتحادیه اروپا به مسافران

کمیته امنیت سلامت اتحادیه اروپا از مسافران خواست درصورت بروز علائم بیماری آنفلوانزای خوکی در بدن خود از آغاز یا ادامه سفر یا بازگشت به کشور مبدا خودداری کنند.
کد خبر: ۲۷۵۹۸۷

کمیته امنیت سلامت اتحادیه اروپا باتوجه به وضعیت کنونی از نظر شیوع بیماری همه گیر آنفلوانزای خوکی به متقاضیان سفرهای خارجی چه توریستی و چه سفرهای تجاری و حرفه ای درسراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار دارد.

این کمیته باتوجه به تعداد فزاینده افراد مبتلا به علائم پیشرفته این بیماری درمیان مسافران، بر توجه به بروز هرگونه علائمی درست پیش از طراحی برنامه سفریا در طی سفر به دیگر کشورها تاکید کرده است که ممکن است با اعمال مدیریت دقیق تر در زمینه سفرهای خارجی اعم از زمینی، دریایی و هوایی در داخل یا خارج از اروپا بیش از پیش ضرورت یابد و شامل سفرهای مربوط به گذراندن تعطیلات و سفرهای تجاری است.

بنابه همین اطلاعیه براساس ماده 18.1 معاهده کمیته کشورهای اروپا درمورد آزادی سفر شهروندان کشورهای مجاز؛ اعضای این اتحادیه به کاربرد مقررات سخت گیرانه یا اقداماتی که مانع از سفر یا محدودیت سفر شهروندان اروپایی در میان کشورهای عضو اتحادیه می شود، نیستند.

با این همه در ارتباط با بیماری آنفلوانزای خوکی این کمیته توصیه کرده است که باتوجه به شیوع گسترده این بیماری به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی درصورت مشاهده هرگونه علائم فردی از این بیماری از سفر خودداری کرده یا انجام آن را به تعویق اندازند.

این اطلاعیه درادامه با خلاصه ای از مباحث مهم برای ارائه راهنمایی های عمومی در کشورهای عضو اتحادیه همراه است که شامل چند توصیه عمومی است ازجمله به تاخیر انداختن سفر در صورت مشاهده علائمی از پیشرفت بیماری، ماندن افراد بیمار در  کشور میزبان و تعویق بازگشت خود به کشور مبدا درصورت بیمار شدن در جریان سفر و الزام به استفاده از ماسک و لباس های محافظ در حین سفر است.

این اطلاعیه درعین حال یادآور شده است که هریک از کشورهای عضو می تواننند به تناسب شرایط و مقررات اساسی و به تناسب شرایط خاص هر کشور برخی از مفاد این قطعنامه را مورد ارزیابی و تعدیل قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها