گروه جامعه: رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری با بیان این که تا پایان سال جاری حدود 100 هزار تا 150‌هزار زوج نابارور به جمعیت زوج‌های نابارور کشور اضافه می‌شود، به نقش حمایتی سازمان‌های بیمه‌گر در افزایش میزان موفقیت درمان‌های ناباروری اشاره کرد و با اعلام تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات ناباروری طی جلسه اخیر شورای عالی بیمه، خواستار قرار گرفتن تمام خدمات درمان ناباروری در فهرست تعهدات بیمه شد.
کد خبر: ۲۷۲۵۹۷

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای عالی بیمه مصوب شده که خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرد. این موضوع در جلسه مذکور به صورت کلی بیان شده و چگونگی اجرای آن هنوز مشخص نیست.وی ادامه داد: در حال حاضر، چگونگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات ناباروری در کمیسیون تخصصی مربوطه در حال پیگیری است؛ اما در مجموع به نظر می‌رسد خدمات ناباروری به صورت مرحله به مرحله در فهرست تعهدات بیمه قرار گیرد.

دکتر نوروزی افزود: به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست، خدمات پاراکلینیک مانند سونوگرافی و آزمایش‌های ناباروری که پیش از این، تحت پوشش بیمه نبود، در گروه تعهدات بیمه قرار ‌گیرد و امیدواریم در مرحله بعدی نیز داروهای درمان ناباروری که هزینه‌های زیادی را شامل می‌شوند و تقریبا 30 درصد هزینه‌های درمان ناباروری را به دنبال دارند، تحت حمایت سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد. در مرحله آخر نیز خود خدمت ناباروری که هزینه اصلی درمان را شامل می‌شود، در فهرست تعهدات بیمه قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن علمی  تخصصی باروری و ناباروری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات ناباروری، ابراز امیدواری کرد که خدمات پاراکلینیک و داروهای درمان ناباروری طی یکی  2 ماه آینده و تمامی خدمات درمان تا پایان سال جاری تحت حمایت‌ سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

دکتر نوروزی با اشاره به افزایش قیمت حدود 20 درصدی درمان‌های ناباروری طی سال جاری، گفت: این میزان رشد قیمت درمان‌های ناباروری به مفهوم آن است که تعداد بیشتری از افرادی که توانایی مالی خوبی ندارند، نمی‌توانند از این درمان‌ها استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها