گروه جامعه: رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه و مساعدت رئیس جمهور تمام خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت. محمدرضا نوروزی در گفتگو با فارس، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود در کشور 2 تا 3 میلیون زوج نابارور وجود داشته باشد که بسیاری از آنها با وجود این‌که امکان درمان دارند به علت هزینه‌های بالا مراجعه نمی‌کنند که با مصوبه شورای عالی بیمه، تمام خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
کد خبر: ۲۷۲۳۹۴

وی افزود: البته هنوز این مصوبه به صورت عملیاتی اجرا نشده است و شورای عالی بیمه در حال تصویب مرحله به مرحله این مصوبه است که امیدواریم هر چه زودتر تمام مصوبات آن به تصویب برسد.

نوروزی ادامه داد: 50 تا 60 درصد افرادی که نابارور هستند با درمان‌های مشاوره‌ای، دارویی و جراحی سبک قابل درمان هستند و بخش دیگر با درمان‌های پیچیده‌تر مانند IVF یا میکرواینجکشن که در آن جنین در بیرون بدن ساخته شده و پس از تشکیل جنین به رحم مادر منتقل می‌شود، درمان خواهند شد.

وی اضافه کرد: درمان به روش میکرواینجکشن موفقیت 30 تا 40 درصدی دارد و هزینه آن از 700 تا 800 هزار تومان تا یک میلیون و700 هزار تومان است و هزینه دارویی یک دوره درمان ناباروری حدود 500 هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها