گروه سلامت: یک متخصص پوست گفت: عرق‌سوز شدن از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان است که می‌توان با استحمام روزانه و پوشیدن لباس‌های نخی و خنک از بروز آن پیشگیری کرد. دکتر سیما رسایی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: عرق‌سوز شدن از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان است که به علت تعریق زیاد در سطح پوست به وجود می‌آید و می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از بروز آن پیشگیری کرد.
کد خبر: ۲۷۱۷۲۴

وی افزود: عرق‌سوز معمولا مشکل خاصی را برای فرد ایجاد نمی‌کند و پس از یک هفته بهبود می‌یابد، ولی با توجه به خارش و سوزشی که در سطح پوست ایجاد می‌کند، فرد را آزار می‌دهد.

رسایی تصریح کرد: عرق‌سوز و التهاب پوست تاول‌هایی قرمز رنگ به اندازه نوک سوزن در سطح پوست ایجاد می‌کند و معمولا همراه با خارش و سوزش است. نوع دیگر عرق‌سوز در نواحی دارای چین و چروک پوست مانند زیر بغل و کشاله ران و به دلیل سایش در حین راه رفتن ایجاد می‌شود. این نوع عرق‌سوز معمولا در افراد چاق بیشتر بروز می‌کند و ممکن است دچار عفونت میکروبی شود.این متخصص پوست خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که به طور مکرر دچار عرق‌سوز می‌شوند، در فصل تابستان از قرار گرفتن برای طولانی مدت در معرض هوای گرم و تعریق زیاد خودداری کرده و سعی کنند محل عرق‌سوز شده را در معرض هوای خنک قرار دهند.وی اضافه کرد: همچنین پوشیدن لباس‌های نخی، آزاد و خنک نیز در پیشگیری از عرق‌سوز شدن پوست در فصل تابستان موثر است. لباس‌های نایلونی و چسبان التهاب پوست را افزایش می‌دهد.استادیار دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: استحمام روزانه، قرار دادن دستمال خیس بر روی محل عرق‌سوز شده و استفاده از پودرهای پوستی در پیشگیری از عرق‌سوز شدن پوست موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها