گروه رسانه: اسامی 12 فیلم راه‌یافته به بخش مسابقه آثار بلند سینمایی ایرانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد. روابط عمومی جشنواره فیلم کودک اعلام کرد، فیلم‌های پرواز مرغابی‌ها (علی شاه‌حاتمی)‌، پنالتی (انسیه شاه‌حسینی)‌، خاله سوسکه (نادره ترکمانی)‌، خواب‌های دنباله‌دار (پوران درخشنده)‌، روشن خاموش روشن (حمیدرضا چارکچیان)‌، کلانتری غیرانتفاعی (یدالله صمدی)‌، کودک و فرشته (مسعود نقاش‌زاده)‌، مسیر عشق (بیژن شکرریز)‌، موج سوم (آرش سجادی‌حسینی)‌، نخودی (جلال فاطمی)‌، هر شب تنهایی (رسول صدرعاملی)‌ و یک وجب از آسمان (علی وزیریان)‌ در این بخش به نمایش درمی‌آیند.
کد خبر: ۲۶۹۲۷۸

مسعود احمدیان دبیر جشنواره فیلم کودک همچنین اعلام کرد با توجه به این که چند پروژه سینمایی کودک و نوجوان در مراحل مختلف تولید به سر می‌برند، تا آخرین زمان ممکن منتظر آماده شدن این آثار خواهیم بود تا زمینه حضور آنها نیز در جشنواره فیلم کودک و نوجوان قطعی شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت آثار آماده نمایش و احتمال رسیدن برخی از آثار در حال تولید، پیش‌بینی می‌شود امسال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

این در حالی است که اسامی فیلم‌های بخش اکو در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز اعلام شد.

در این بخش از جشنواره 13 فیلم به نمایش در‌می‌آید که این آثار شامل 11 فیلم خارجی و 2 فیلم داخلی می‌شود.

بر پایه این گزارش، فیلم‌های ایرانی «نقش و نقاش» ساخته مهدی جعفری و «ماه بانو» ساخته لیلا میرهادی در بخش اکو به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های خارجی حاضر در این بخش نیز عبارتند از: «پسر شکارچی عقاب» ساخته رنه بو هانسن محصول مشترک قزاقستان، آلمان و سوئد، «ژنرال‌های کوچک» ساخته محمدتقی اکبری‌سراج از افغانستان، «چهلمین در» ساخته الچین ماساگلو از آذربایجان، «مومو» ساخته آتلای تاسدیکن از ترکیه، «فرزند شیر» ساخته بنجامین گیلمور از پاکستان و اتریش، «پنجره» از قرقیزستان، «نسیم شمال» ساخته بلما باس از ترکیه، «پسر» ساخته خالممد کاکابالف از روسیه، «فرشته کوچک شادی‌آفرین» ساخته عثمان ساپاروف از ترکمنستان، «هاجر مرد بزرگ، عشق کوچک» ساخته هاندان ایپکچی از ترکیه و «پسر کنجکاو» ساخته تونس باشارزان از ترکیه.

سازمان اِکو (ECO) یک سازمان منطقه‌ای همکاری‌های اقتصادی در آسیاست که 10 عضو دارد. این سازمان در سال 1985 توسط کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای تاسیس گردید. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، کشورهای تازه استقلال یافته تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان و نیز بعدها کشور افغانستان به آن پیوستند. اکنون تعداد اعضای آن به 10 کشور می‌رسد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 11 تا 15 مرداد سال جاری در شهر همدان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها