با وجود بسته شدن پرونده در آینده نزدیک

کارگران هنوز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند

گروه اقتصاد: در حالی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از بسته‌شدن پرونده سهام عدالت تا پایان تیر ماه خبر داده است، کارگران هنوز مشمول دریافت سهام عدالت نشده‌اند. به گزارش ایسنا، عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در این زمینه اعلام کرد تاکنون هیچ‌یک از کارگران کشور سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۷۳۴۱

علی‌اکبر عیوضی گفت: کارگران همچنان در انتظار سهام عدالت هستند، در حالی که این قشر جزو افراد کم‌درآمد جامعه‌اند و باید هنگام ارائه خدمات حمایتی در اولویت باشند.

وی با بیان این‌که کارگران تاکنون فقط از سهام ترجیحی برخوردار شده‌اند، اظهار کرد: موضوع سهام ترجیحی از سهام عدالت جداست، چون سهام عدالت یک طرح بزرگ کشوری است و قرار است به همه اقشار جامعه تعلق بگیرد.

در همین زمینه یک عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار تهران هم با بیان این‌که ممکن است بخشی از کارگران به طور مستقل سهام عدالت دریافت کرده باشند، گفت: قشر کارگریبه طور عام تاکنون از دریافت این سهام بی‌بهره بوده است.

ناصر برهانی گفت: کارگران همیشه از سهام ترجیحی برخوردار بوده‌اند، در‌حالی‌که درخواست ما این است که باید سهام عدالت به آنها هم تعلق بگیرد.

همچنین یک عضو شورای عالی کار در حالی که دریافت نکردن سهام عدالت از سوی بخش عمده کارگران را تایید کرد، گفت: در حال حاضر فقط زنان شاغل سرپرست خانوار و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی از این سهام برخوردار شده‌اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود: به تمام کارگرانی که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند در قالب یک برنامه جدید سهام عدالت اعطا می‌شود. شمس‌الدین حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفته بود: بسیاری از واحدهای دولتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، بخشی از سهام‌شان به صورت سهام ترجیحی به کارگران آن واحد واگذار می‌شود که ارزش بیشتری نسبت به سهام عدالت دارد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت در فازهای مختلف واگذار می‌شود، تاکید کرده بود: در مرحله اول سهام عدالت بین 23 میلیون نفر از روستائیان توزیع شد که بسیاری از کارگران روستایی در قالب این طرح از مزایای سهام عدالت برخوردار شدند.

حسینی افزود: بسیاری از کارگران شرکت های خدماتی و پیمانی که با دستگاهایی دولتی همکاری می کنند هم سهام عدالت دریافت کرده اند.همچنین سهام عدالت بین کارگران ایثارگر نیز توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها