شماره‌گذاری 9 خودرو در کشور متوقف شد

گروه جامعه: در جلسه هم‌اندیشی ارتقای ایمنی خودروها اعلام شد که شماره‌گذاری 9 خودرو ازجمله پژو 405 به دلیل عدم نصب کنیستر متوقف شده است، خودروی پراید تنها تا سال 90 در کشور تولید می‌شود، از سوی دیگر، ایران با داشتن یک صدم جمعیت دنیا یک چهلم مرگ‌ومیر تصادفات را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۶۶۷۵۲

به گزارش ایسنا، سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این هم‌اندیشی با اشاره به این‌که دولت وظیفه بسیار خطیری در زمینه کاهش خسارات انسانی و زیست محیطی ناشی از حوادث رانندگی و ترافیک دارد، افزود: در کشور ما دومین عامل مرگ‌ومیر حوادث رانندگی است.

وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در حمل‌ونقل کشور و هزینه‌های سرسام‌آور تصادفات و مرگ‌ومیر گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه 60 هزار میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل اعم از مصرف سوخت، اتلاف عمر مردم و تصادفات هزینه می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص نصب ترمز ضدقفل روی خودروها نیز گفت: دولت از اول اردیبهشت سال جاری مصوب کرده بود که تمامی خودروهای سبک و سنگین تولیدی در کشور دارای ترمز ضدقفل)ABS( باشند که مسوولان صنعت خودروسازی اعلام کردند برای این کار یک سال وقت نیاز دارند و ناجا نیز نامه‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال کرده و از ایشان خواسته است به وزارت صنایع ابلاغ شود که در این خصوص همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

وی گفت: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به هیچ عنوان مهلت یکساله برای نصب ترمز ضدقفل را نمی‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها