مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: هیئت وزیران به تازگی در مصوبه ای بر لزوم کنترل بیشتر لوازم خانگی وارداتی و تولیدات داخلی از نظر مصرف انرژی تاکید کرده است.
کد خبر: ۲۶۶۵۸۵

به گزارش مهر،‌ محمد بهزاد در جمع خبرنگاران گفت: توزیع این میزان لامپ کم مصرف، باعث کاهش مصرف برق به میزان دو هزار مگاوات در پیک مصرف شده است.

مدیرعامل توانیر افزود: در حال حاضر در اکثر خانه های شهری و روستایی از لامپ کم مصرف برای تامین روشنایی مورد نیاز استفاده می شود، در این راستا وزارت نیرو پس از توزیع کامل 100 میلیون شعله لامپ کم مصرف برنامه ریزی شده در سال گذشته و امسال، به سمت توزیع لامپهای کم مصرف LED حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی نظیر لباسشویی و یخچال، فریزر اولویت بعدی وزارت نیرو پس از اصلاح الگوی روشنایی در مصارف خانگی است،‌چراکه تامین روشنایی حدود یک سوم مصرف انرژی الکتریکی را در مصارف خانگی به خود اختصاص می دهد.

به گفته بهزاد،‌ دو سوم دیگر برای تامین انرژی استفاده از لوازم خانگی مصرف می شود. بر این اساس لازم است تا موضوع پایین بودن مصرف انرژی هم در تولیدات داخلی و هم در لوازم خانگی وارداتی مورد توجه قرار گیرد.

بهزاد همچنین عنوان کرد که هیئت وزیران به تازگی در مصوبه ای بر لزوم کنترل بیشتر لوازم خانگی وارداتی و تولیدات داخلی از نظر مصرف انرژی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن مصرف انرژی در وسایل و تجهیزات خنک کننده، خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی کره زمین و محدودیت منابع انرژی، برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که تجهیزات خنک کننده کمترین مصرف انرژی را در اوج مصرف به خود اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه توانمندی های مناسبی در این خصوص از سوی شرکت های داخلی حاضر در نخستین نمایشگاه بین المللی نوآوری در انرژی ارایه شده است، برگزاری این نمایشگاه را در سال حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف اقدامی مناسب و مفید خواند.

بهزاد بر لزوم حمایت های دولتی از تولیدکنندگانی که در مسیر اصلاح و کاهش مصرف انرژی در کشور حرکت می کنند، تاکید کرد و برگزاری نمایشگاه یادشده را نخستین گام عملی در این جهت دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها