یک متخصص تغذیه اعلام کرد:

کاهش کلسترول با خوردن ماهی و میگو

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: چربی‌های اشباع چندگانه مانند روغن‌های ماهی و میگو به دلیل داشتن اسید چرب امگا 3 ‌برای کاهش میزان کلسترول بد خون مفید است.
کد خبر: ۲۶۵۰۰۸

این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس افزود: چربی غیراشباع به پایین آوردن میزان کلسترول خون کمک می‌کند و توصیه می‌شود که در هنگام مصرف چربی، چربی‌های غیراشباع به جای چربی‌های اشباع تا حدی که ممکن است جایگزین شود.

وی گفت: چربی‌های اشباع‌نشده با چند باند مضاعف به صورت عمده در گل رنگ، ذرت، لوبیای سویا، پنبه دانه، کنجد و روغن‌های آفتابگردان که روغن‌های رایج برای آشپزی هستند، یافت می‌شود.چربی‌های غیراشباع چندگانه در بسیاری از مواد تزیین‌کننده سالادها یافت می‌شود ولی باید توجه داشت که این نوع سالادها هنگام تهیه به صورت تجارتی حاوی مقادیر بالایی از چربی‌های اشباع نخواهند بود و کلمه «هیدروژنه» بر روی برچسب به این معنی است که برخی چربی‌های غیراشباع چندگانه به چربی اشباع تبدیل شده است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: نوع دیگری از چربی غیراشباع چندگانه در روغن‌های ماهی و میگو (اغلب به عنوان روغن ماهی‌ها یا اسیدهای چرب امگا - 3‌) وجود دارد که این نوع چربی غیراشباع در تعداد زیادی از ماهی‌های چربی‌دار مانند سالمون، شاه‌ماهی و ماهی‌های خالدار وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا  3 ‌برای کاهش میزان کلسترول LDL خون مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها