گروه جامعه: مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: خودآموزهایی درباره پیشگیری از اعتیاد برای تمام مقاطع تحصیلی تهیه شده است تا در سال تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان توزیع شود. هومان نارنجی‌ها در گفتگو با فارس، اظهار کرد: مسوولان مدارس بنا به شرایط موجود و امکاناتی که دارند باید فعالیت‌هایی را درخصوص برنامه‌ مدرسه‌محور، مدرسه مروج سلامت و پیشگیری از اعتیاد در مدارس برنامه‌ریزی و اجرا کنند.
کد خبر: ۲۶۴۷۱۲
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در کل مقاطع تحصیلی است. در حقیقت دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را به صورت همگانی دریافت کنند.

نارنجی‌ها ادامه داد: در حوزه مواد مخدر، دو رویکرد وجود دارد که در نخستین رویکرد، آموزش صرف درباره مواد مخدر مبتنی بر مهارت‌های زندگی است که برای گروه‌های مختلف سنی در مدارس سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دومین رویکرد حداکثری است که اگر مدرسه کنار این آموزش‌ها بتواند اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر کند و خدمات مشاوره‌ای خوبی را بویژه در سنین راهنمایی و دبیرستان ارائه کند در زمینه‌ پیشگیری از اعتیاد روند موثری را در بین دانش‌آموزان طی خواهیم کرد.

نارنجی‌ها ادامه داد: غربالگری دانش‌آموزی جزو مواردی است که در این سازمان بررسی می‌شود. غربالگری دانش‌آموزان در مراحل پژوهشی قرار دارد و باید تدوین و بررسی شود البته تحت عنوان غربالگری دانش‌آموزان پرخطر به صورت تحقیقاتی کار خود را شروع کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها