عضو کمیته راهبر طرح ساماندهی املاک و مستغلات از ثبت 147 هزار معامله در سامانه ثبت املاک و مستغلات خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۴۲۶

محمود اعلایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی 8 ماهی که از راه اندازی طرح ساماندهی املاک ومستغلات می گذرد این سامانه توانسته است با ثبت 147 هزار معامله و عضویت 65 هزار مشاور املاک رکوردی جدید را به ثبت رساند.

عضو کمیته راهبر طرح ساماندهی املاک و مستغلات افزود: از ابتدای آغاز به کار این سامانه تا هفتم تیرماه سالجاری بیش از 65 هزار مشاور املاک از کل کشور به عضویت این سامانه درآمده اند . در عین حال، 147 هزار قرارداد خرید و فروش مسکن را در این سامانه به ثبت رسانده اند.

وی تصریح کرد: مراحل اجرا و پیاده سازی این طرح هم اکنون به انتها رسیده است و این طرح توانسته به ساماندهی وضعیت بازار مسکن کمک کرده و ثبت معاملات این حوزه را مدیریت کند، این درحالی است که شفاف سازی عملکرد مشاوران املاک، جلوگیری از فعالیت مشاوران بدون پروانه و غیرمجاز و نیز حذف واسطه گری و یکپارچه سازی اطلاعات و قراردادها نیز پیگیری و محقق شده است.

به گفته اعلایی، اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه فناوری اطلاعات در کشور بوده و خدمات الکترونیکی در یکی از رشته های جامعه بزرگ اصناف کشور توسعه داده شده است به نحوی که در حال حاضر مشاوران املاک در دهستانها، بخشها و شهرهای کشور امضای دیجیتال داشته و از آن استفاده می کنند.

وی افزود: هم اکنون کاربران مختلفی از وزارتخانه ها و دستگاههای متعدد با این سامانه کار می کنند که از جمله آن می توان به سازمان امور مالیاتی برای صدور مفاصا حساب اشاره کرد، این درحالی است که برای همه مشاوران املاک و اعضای سایت، امضای دیجیتال صادر شده که تعدادی از امضاءها بر روی توکن و بخش عمده آن بر روی کارت هوشمند است.

اعلایی در تشریح ضمانت اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح می توان اطمینان داد که مشاوران املاک برای معاملات خود کد رهگیری دریافت می کنند، بزرگترین ضامن این مسئله علاقه مندی مشاوران املاک به سرپا بودن این سامانه و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها