رئیس ‌جمهور اجرای عدالت را مقدمه و لازمه برپایی حیات طیبه دانست و اظهار داشت: اجرای عدالت به قدری مهم است که بدون آن حیات طیبه محقق نخواهد شد و کسانی می توانند در مسیر عدالت حرکت کنند که ابتدا اجرای عدالت را از خود شروع کرده باشند.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه در مراسم اعطای نشان درجه یک عدالت به آیت‌الله محمدی گیلانی اظهار داشت: تجلیل از آیت‌الله گیلانی مراسمی نمادین به منظور عرض ارادت ملت ایران به ساحت عالمان بزرگوار است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله محمدی گیلانی مدال افتخاری بر سینه ملت ایران است و در تاریخ ملت ایران می‌درخشد اظهار داشت: کسی که عدالت را از خود شروع کرده باشد می‌تواند منشاء خدمات بزرگی برای مردم باشد و با افتخار اعلام می‌کنم که آیت‌الله گیلانی شخصیتی است که عدالت را از خود شروع کرد و ابتدا آن را درباره خود اجرا کرد. از این رو توانست منشاء خدمات بزرگی به نظام اسلامی و انقلاب باشد و الا محال بود که گروهکهای ضد عدالت ریشه‌کن شوند.

دکتر احمدی‌نژاد با یادآوری حوادث خرداد سال 60 خاطرنشان کرد: در این ایام گروهکهای خبیث آن قدر قوی و منسجم بودند که قادر بودند چندین حکومت را ساقط کنند اما علمای خودساخته و اهل عدالت از جمله آیت‌الله گیلانی با شجاعت و صلابت ایستادند و با عنایات الهی همه آنها ریشه‌کن شدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز سیره و روش عدالت گستری امثال آیت‌الله گیلانی در قوه قضائیه جاری شده است اظهار داشت: امروز قضات عادلی که از روحیات و اندیشه آیت‌الله گیلانی ها بهره برده‌اند در خدمت انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی گفت: در تاریخ کشور و اسلام اگر چیزی به دست ما رسیده حاصل مجاهدت و علمای فرهیخته، عادل و مجاهد بوده است و اگر امروز اثری از خداپرستی، جوانمردی، پاکی و ارزشهای الهی وجود دارد و امید به برپایی عدالت هست حاصل فداکاری علمای بزرگ است که آیت‌الله گیلانی از جمله این علما هستند.

آیت‌الله محمدی گیلانی نیز در این دیدار با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما همیشه دعاگوی وجود شما هستیم و امیدوارم همانند گذشته در چهار سال آینده و سالهای پس از آن نیز موفق و موید باشید.

وی افزود: این توفیقی که امروز نصیب شما شده را باید ارج بنهید چرا که نصیب هر کسی نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها