رئیس پلیس آگاهی استان مازندران اعلام کرد:

مامور قلا‌بی در نقش خواستگار دختران پولدار

فردی پس از چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان استان مازندران با عناوین جعلی به دام کارآگاهان پلیس آگاهی افتاد.
کد خبر: ۲۵۸۲۳۵

سرهنگ روحی ، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره گفت: این فرد با معرفی خودبه عنوان کارمند یکی از سازمان‌های مهم دولتی و یا مامور اطلاعات و... با پیشنهاد ازدواج به خانم‌ها و با بیان این که وضعیت مالی خوبی دارد، آنها را فریب می‌داد و اعتمادشان را جلب می‌کرد و در ادامه به طعمه‌هایش می‌گفت در حال حاضر نیاز به مبلغی پول نقد دارد که فورا آن را پس می‌دهد، به این ترتیب مبالغ میلیونی از آنان می‌گرفت و متواری می‌شد.

رسیدگی به پرونده با گزارش‌های شهروندان شهرستان چالوس در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان پلیس بسرعت تحقیقات خود را شروع کردند. با جمع‌بندی شکایات شهروندان، این نکته آشکار شد که مامور قلابی تحت تعقیب به تنهایی اقدامات خود را به پیش می‌برد و اطلاعات مردمی نیز این را ثابت می‌کرد.

با تکمیل این اطلاعات و تلاش‌های شبانه‌روزی، سرانجام پس از چند روز کنترل دقیق مناطق مشکوک و محل‌هایی که بیشترین آمار فعالیت متهم در آن ثبت شده بود، متهم شناسایی و دستگیر شد. با انتقال وی به پلیس آگاهی و حضور شاکیان پرونده، متهم با توجه به شواهد موجود و تایید افراد مالباخته به جرم خویش اعتراف کرد.

در بازرسی از کیف همراه وی چندین فقره چک مختص مالباختگان، مکاتبات جعلی مربوط به سازمان‌های مهم دولتی، نامه‌های جعلی در ارتباط با مقامات بلندپایه نظام و تعداد زیادی شماره تلفن کشف و ضبط شد. وی به چندین فقره کلاهبرداری به شیوه خواستگاری اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات تحویل مقامات قضایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها