دکتر حسن صفاریه معاون بهداشت اداره کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از جمع آوری 17 هزار و 500 سرنگ آلوده طی 6 ماه گذشته از میان معتادان تزریقی تهرانی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۱۹۴

معاون بهداشت اداره کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در گفتگو با مهر با بیان اینکه مراکز سیار پیشگیری از شیوع ویروس HIV از اول فروردین سال گذشته در نقاط پرخطر تهران اسکان یافته است ، گفت: در این کانکس های سیار که در میدان راه آهن ، ترمینال خاوران ، میدان صادقیه و میدان شوش فعال هستند خدمات مختلفی همچون دریافت سرنگ آلوده از معتادان و توزیع سرنگهای جدید بین آنها،ارائه خدمات مشاوره ای و کمکهای اولیه برای معتادان و خانواده آنها، زندانیان آزاد شده و توزیع بروشورهای بهداشتنی ارائه می شود.

صفاریه اضافه کرد: در طول شش ماه گذشته 19 هزار و 422 سرنگ و سرسوزن جدید و 3 هزار و 700 بورشور در میان معتادان تزریقی توزیع شده است.

معاون بهداشت اداره کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر همچنین از مراجعه بیش از پنج هزار و 500 معتاد به این کانکسها خبر داد و گفت: از این میان سه هزار و 541 معتاد تزریقی و دو هزار و 124 نفر دیگر معتاد غیرتزریقی هستند.

صفاریه با بیان اینکه بیش از 300 نفر از معتادان را برای انجام آزمایش ویروس HIV  به آزمایشگاه معرفی کرده ایم، گفت: همچنین به 700 معتاد نیز خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها