امروز در حضور خبرنگاران انجام می‌شود

قرعه‌کشی برنامه نامزدها در رسانه ملی

گروه سیاسی: برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی از امروز جدی‌تر می‌شود به طوری که قرار است امروز مراسم قرعه‌کشی جدول برنامه‌های نامزدهای انتخابات در صدا و سیما در حضور خبرنگاران برگزار شود. در این مراسم نمایندگان نامزدها و مسوولان رسانه ملی حضور خواهند داشت. بر اساس برنامه تنظیمی، هر یک از نامزدها 2 مستند و فیلم تبلیغاتی مربوط به خود را در اختیار صداوسیما قرار داده و طی روزهای 8 تا 11 خرداد و 16 تا 19 خردادماه از شبکه یک پخش خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۴۳۲۸

گفتگوی جداگانه نامزدها با مردم در فرصتی 30 دقیقه‌ای برای اول خرداد تا 4 خرداد از شبکه اول سیما پیش‌بینی شده است.

شبکه 2 میزبان نامزدها در برنامه گفتگوی ویژه به مدت 45 دقیقه خواهد بود.مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش برنامه‌ها مربوط به مناظره دو به دوی نامزدهاست که در 6 برنامه 90 دقیقه‌ای در شبکه 3 تدارک دیده شده است که از 13 تا 18 خرداد (منهای روز 15 خرداد)‌ پخش می‌شود.

شبکه 4 سیما در برنامه‌ای 60 دقیقه‌ای نامزدها را به شکل جداگانه در 4 روز در مقابل پرسش‌های کارشناسان خواهد نشاند.

همچنین نامزدها علاوه بر فرصت گفتگوی 30 دقیقه‌ای در شبکه خبر (از ساعت 30/19تا20)‌ پاسخگوی سوالات ایرانیان خارج از کشور خواهند بود. شبکه جام‌جم با دعوت از نامزدها این امکان را فراهم می‌سازد تا آنها نیز دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

براساس قرعه‌کشی، تقدم و تاخر نامزدها برای شرکت در برنامه‌ها تعیین می‌شود تا با رعایت عدالت، امکان برابری در اختیار کاندیداها قرار گیرد.

صداوسیما، پیشقدم در معرفی نامزدها

چندی پیش ضرغامی، رئیس صداوسیما قول داده بود فضایی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم کند تا آنها نیازی به چاپ پوستر و اقلام تبلیغی نداشته باشند. ضرغامی که این ایده خود را از پیام نوروزی مقام معظم رهبری الهام گرفته بود  تاکید کرد در‌سال الگوی مصرف و برای صرفه‌جویی در‌ هزینه‌های مصرفی رسانه ملی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که نامزدها نیازی به صرف هزینه‌های اضافی نداشته باشند و صدا و سیما برنامه‌های آنها را به گوش افکار عمومی خواهد رساند.

این وعده ضرغامی در آستانه تبلیغات رسمی نامزدها جامه عمل پوشانده شد. چند روز پیش هم رئیس سازمان صدا و سیما با دعوت از نمایندگان نامزدها ضمن هماهنگی نظرها و دیدگاه آخرین نتایج ستاد تبلیغات کشور را به آگاهی آنان رسانده بود.

نگاهی به ترتیب برنامه‌های نامزدها در رسانه ملی نشان می‌دهد که با وجود برخی تبلیغات سوء صدا و سیما با رویکرد ملی به بحث انتخابات فضایی باز و البته مساوی برای همه نامزدهایی که شورای نگهبان آنها را تایید کرده فراهم کرده است به طوری که همه آنها بتوانند با اقشار مختلف جامعه و در شبکه‌های مختلف نظرات و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

جدول پخش برنامه‌های نامزدها و مناظره‌های انتخاباتی در«جام‌جم» فردا منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها