سیدحسن نصرالله:

رژیم مبتنی بر جنایت و اشغال مشروعیت ندارد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه دوشنبه طی سخنانی به مناسبت شصت‌ویکمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی موسوم به تاکید کرد رژیمی که بر اساس جنایت، اشغالگری و غصب حقوق و اراضی دیگران شکل گیرد به هیچ وجه دارای مشروعیت نیست و نمی‌توان به آن رنگ مشروعیت بخشید.
کد خبر: ۲۵۴۲۹۸
نصرالله با تاکید بر این که روز نکبت را نباید تنها نکبتی برای فلسطین دانست بلکه این روز نکبتی برای تمامی امت مسلمان از شصت و یک سال پیش محسوب می‌شود،‌گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که باید در سالگرد این روز بیان کنیم، تاکید بر این امر است که اساس و حقیقت شکل‌گیری رژیم دشمن از طریق غصب خاک دیگران و ارتکاب جنایات علیه مردم بویژه زنان و کودکان صورت گرفته است. وی افزود:‌ این رژیم بر اساس آواره کردن گروهی ملت فلسطین و اشغالگری شکل گرفته و همچنان بر این اساس پابرجاست، لذا رژیمی که چنین جنایاتی مرتکب شده و حقوق ملتی را غصب کرده یک رژیم شرعی نیست و به هیچ وجه نمی‌توان به آن مشروعیت بخشید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با یادآوری این که همواره از گذشته تاکنون طرح‌هایی جهت اسکان آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، طرح‌هایی جایگزین برای کشور فلسطین و اسکان فلسطینیان در غزه، کرانه باختری و خارج فلسطین ارائه و سعی شده است با کوچاندن فلسطینیان به مناطق مختلف جهان، دیگر ملت فلسطین باقی نماند خواستار مخالفت با این گونه توطئه‌ها شد.

نصرالله در ادامه سخنانش به رزمایش گسترده رژیم‌ صهیونیستی که قرار است 31 ماه مه تا 4 ژوئن برگزار شود، اشاره کرد و گفت: «باید یادآور شویم از زمان پایان جنگ ژوئیه 2006 علیه لبنان، دولت، ارتش، سازمان‌های امنیتی، کارشناسان و رسانه‌های رژیم دشمن بر این مساله اجماع داشتند که در جنگ علیه لبنان شکست خوردند و نتوانستند هیچ یک از اهداف خود را در لبنان محقق سازند».

این مساله موجب شد که آنها طرح‌هایی را جهت بازسازی ارتش و از بین بردن نقص‌ها و مشکلاتشان ارائه دهند و در این خصوص اقدام به استفاده از سلاح‌های جدید و آموزش‌ها و مانور‌های طولانی و بزرگ کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به این مساله که مانور نظامی گسترده رژیم‌صهیونیستی ممکن است در راستای زمینه‌سازی برای جنگ جدید علیه لبنان باشد، این فرضیه را که دشمن بتواند جنگ جدیدی علیه لبنان ترتیب دهد ضعیف دانست ولی در عین حال از همه خواست تا برای رویارویی برای هر گونه حمله احتمالی آماده باشند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد مقاومت آماده رویارویی با هر گونه حمله و مبارزه با هر گونه تهاجم رژیم صهیونیستی است. وی از لبنانی‌ها ‌خواست که در نگرانی و هراس نباشند و به زندگی طبیعی خود ادامه دهند زیرا مقاومت آماده دفاع از آنها است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها