گروه حوادث: 2 برادر که با تخریب دیوار یک‌طلافروشی در استان قزوین، 10 کیلو طلا سرقت کرده بودند، در یکی از محله‌های تهران شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، عصر روز 15 فروردین ماه امسال مرد طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 قزوین تماس گرفت و از سرقت 10 کیلو طلا از مغازه‌اش در خیابان خیام جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۳۱۵

به دنبال این تماس، ماموران اداره آگاهی قزوین به‌محل سرقت اعزام و در بررسی از محل متوجه شدند، سارقان نیمه شب دیوار طلافروشی را تخریب و پس از شکستن قفل گاوصندوق، طلاهای موجود را سرقت کرده‌اند. وجود مغازه متروکه در مجاورت طلافروشی، ماموران را به این نتیجه رساند که سارقان از داخل این مغازه متروکه، شکافی را ایجاد و وارد طلافروشی شده و پس از سرقت گریخته‌اند.

پس از طرح این شکایت، مرد طلافروش برای انجام تحقیقات به اداره آگاهی قزوین انتقال یافت.

مرد شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: بعد از ظهر، پس از صرف ناهار و اندکی استراحت در منزل، به مغازه بازگشتم و مشاهده کردم پارچه‌ای که روی پیشخوان مغازه انداخته بودم، کناری افتاده و 3 کیلو طلای داخل آن سرقت شده است. بشدت شوکه شدم و به سمت گاوصندوق رفتم، اما سارقان قفل آن را تخریب و 7 کیلوگرم طلای موجود در آن را نیز سرقت کرده بودند که موضوع سرقت را به پلیس خبر دادم.

به دنبال اظهارات این مرد، کارآگاهان اداره آگاهی قزوین، تحقیقات ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان طلافروشی آغاز کردند و مشخصات طلاهای مسروقه در اختیار اتحادیه صنف طلافروشان استان قزوین و شهرستان‌های تابع آن قرار گرفت و از آنها خواسته شد، در صورت مشاهده افرادی که قصد فروش طلاهای مسروقه را دارند، به پلیس اطلاع دهند. جستجوهای پلیسی ادامه یافت تا عاقبت هفته گذشته، یکی از طلافروش‌های تهرانی با پلیس تماس گرفت و ادعا کرد 2 مرد جوان اقدام به خرید و فروش طلاهای مسروقه در بازار تهران می‌کنند. پس از این تماس، کارآگاهان که احتمال می‌دادند 2 مرد فروشنده همان سارق‌های تحت تعقیب پلیس هستند، با عزیمت به محل 2 مرد جوان به نام‌های مجید و حمید را در یکی از طلافروشی‌های تهران دستگیر و به دادسرا منتقل کردند. این 2 مرد فاکتورهای خرید و فروش طلاها را به بازپرس پرونده ارائه کردند و به خاطر نبود ادله کافی در خصوص سارق بودن آنها، 2 مرد جوان آزاد شدند، ولی طلاهای مکشوفه از سوی پلیس ضبط شد.

وقتی طلاهای مکشوفه به مرد طلافروش شاکی نشان داده شد، وی گفت طلاها متعلق به اوست. با مشخص شدن این موضوع، احتمال سارق بودن 2 جوان آزاد شده قوت گرفت و چند روز پیش ماموران به بهانه دریافت طلاها، از آنها خواستند به پلیس آگاهی مراجعه کنند که به این ترتیب، با هماهنگی قضایی آنها دستگیر شدند.

با انتقال متهمان که 2 برادر بودند به اداره آگاهی قزوین، آنها 2 روز پیش در بازجویی راز سرقت از طلافروشی مرد شاکی را فاش کردند.

اعتراف 2 برادر

مجید متهم به سرقت در اظهاراتش به پلیس گفت: اواخر سال گذشته در حال پرسه زدن در خیابان بودم که متوجه مغازه طلافروشی شاکی و مغازه متروکه‌ای که کنار مغازه وی قرار داشت، شدم. ماجرای سرقت از مغازه را با برادرم در میان گذاشتم که قبول کرد و 2 هفته‌ای آن محل و رفت و آمدهای مرد طلافروشی را زیر نظر گرفتیم تا این که ظهر روز 13 فروردین امسال وقتی مرد طلافروش از مغازه‌اش خارج شد، به همراه برادرم که از قبل در مغازه متروکه پنهان شده بودیم، دیوار را تخریب کرده و وارد مغازه طلافروشی شدیم و طلاهای موجود در مغازه را به سرقت بردیم و با تهیه فاکتورهای خرید و فروش جعلی طلا، آنها را در مغازه‌های طلافروشی تهران فروختیم و 5 کیلو طلای دیگر را هم در اختیار مرد طلافروشی قرار داده‌ایم و قرار است بزودی با وی معامله کنیم. به دنبال اظهارات متهم، ماموران به محل زندگی او و برادرش عزیمت و چندین فقره چک مسروقه و فاکتورهای جعلی خرید و فروش طلا را کشف و ضبط کردند. 5 کیلو طلای دیگر نیز که در اختیار مرد طلافروش قرار گرفته بود از داخل گاوصندوق وی کشف و ضبط شد.

به دنبال اعتراف 2 برادر سارق، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف طلاها و شناسایی خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها