گروه رسانه: با وعده برگزاری دوسالانه جشنواره فیلم کوتاه «سرزمین زیتون» و با اعطای هدایا و تقدیر از فیلمسازانی که به روایت دلاوری و مقاومت ملت فلسطین و لبنان پرداخته بودند، اولین دوره این جشنواره به پایان رسید. به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه چهارشنبه 16اردیبهشت ماه و در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان برپا شد، پس از اجرای سرودی از سوی اعضای کانون بسیج هنرمندان اصفهانی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره زیتون قرائت شد. سپس ناصر باکیده، دبیر این جشنواره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در سخنانی گفت: در برپایی این جشنواره، مجموعه کشورهای اسلامی، گام نخست را برداشتند و پس از انتشار فراخوان و اطلاع‌رسانی، با کمک بسیاری از این دوستان، این جشنواره شکل گرفت. در قالب این جشنواره، 450 اثر در بخش‌های مختلف ارسال شد که این آثار از دستاوردهای این جشنواره است که در مدتی کوتاه به آن رسیدیم.
کد خبر: ۲۵۱۸۴۵

محمدرضا جعفری‌جلوه، معاونت سینمایی وزارت ارشاد نیز در سخنانی با اشاره به شکل‌گیری صندوق حمایت از مستند گفت: این صندوق به فراخوان از همه مستندسازان، عدالت‌خواهان و کسانی که دوست دارند یاریگر حق باشند، می‌پردازد و از چنین هنرمندانی برای ساخت آثار مستند دعوت به عمل می‌آورد. صندوق حمایت از مستند با محوریت موسسات ایرانی در پی آن است که سینمای جهان را براساس مستند به سوی نقشی مسوولانه‌تر رهنمون کند و امسال هم این صندوق به بهانه بازار بین‌المللی کن، از این فرصت استفاده خواهد کرد و با موضوع غزه، سینماگران جهان را فراخواهد خواند.

در بخش دیگری از این مراسم هم با پخش فیلم‌هایی کوتاه از مجموعه فعالیت‌های رضا برجی عکاس و مستندساز جنگی کشور، علی زعیتر مدیر شبکه المنار در تهران و سعید رجبی فروتن از مسوولان وزارت ارشاد، روی سن رفتند تا جهت ثبت لحظات مقاومت و خلق آثار ماندگار در زمینه پایداری مردم فلسطین و لبنان به تقدیر از رضا برجی بپردازند.

در دومین بخش از بزرگداشت‌های جشنواره «سرزمین زیتون» هم پس از پخش صحنه‌هایی از فیلم‌های داریوش دالوند، از او و کیانوش دالوند تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه این جشنواره هم، سیدعبدالله صفی‌الدین  نماینده حزب‌الله در تهران  به صحبتی کوتاه پرداخت.او ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: ما در این 20 سال فعالیت‌های زیادی کردیم، اما از نظر ثبت پیروزی‌های اسلامی و مقاومت نتوانستیم کار بزرگی انجام دهیم. بسیاری از دوستان و عزیزان ما در قالب مقاومت جان خود را باختند و شهید شدند اما ما هنوز نتوانستیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، این موضوعات را به طور شایسته به تصویر کشیم.

در بخش دیگری از اختتامیه جشنواره «سرزمین زیتون» هم ابواسامه عبدالمعطی خمیس، نماینده حماس در ایران به صحبت پرداخت و گفت: مایه بسی خوشبختی است که برای اولین بار شهر هنر و زیبایی پذیرای این رخداد شده و گویای 61 سال جنایت، آوارگی و ظلمی است که صهیونیست‌ها به ملت فلسطین تحمیل کرده‌اند.

در خاتمه نیز برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

مسابقه ویژه : دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال به حسین سپهوند (پاک شود دشمن)‌، دیپلم افتخار و 7 میلیون ریال به عمار قطنیه (بیش از حد)‌، دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال به جلیل یغمایی (ابابیل)‌ و دیپلم افتخار و 15 میلیون ریال به احمد حیاتی (دفینه)‌.

مسابقه فیلم‌های 3 دقیقه‌ای: دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال به رضا احمدیاری (آسمان آبی فلسطین)‌، دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال به رامین رهبر (سفیر)‌، دیپلم افتخار و 7 میلیون ریال به مریم صحرانورد (سرزمین امن)‌، دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال به محمدرضا گودرزی (زخم)‌ و دیپلم افتخار و 15 میلیون ریال به سجاد عزیزی (مزرعه من)‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها