حداقل سن رای در انتخابات خرداد همان 18 سال

مجلس با فوریت لایحه کاهش سن مخالفت کرد

مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در نشست علنی خود دو فوریت لایحه دولت برای کاهش سن رای دهندگان از 18 به 15 سال را تصویب نکرد تا رسیدگی به این لایحه به صورت عادی به پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که 22 خردادماه برگزار می شود، موکول شود.
کد خبر: ۲۴۸۲۳۵

به گزارش خبرگزاریها، نمایندگان مجلس صبح امروز لایحه کاهش سن رای‌دهندگان را که روز چهارشنبه هفته گذشته با قید دو فوریت در جلسه هیات دولت تصویب شده بود، صبح امروز در دستور کار خود قرار دادند اما پس از سخنان موافقین و مخالفین، از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه 171 نفر به فوریت رسیدگی به آن رای مخالف دادند، 57 نفر موافق بودند و 7 رای دیگر نیز ممتنع بود. ممتنع به معنای آن است که افراد یادشده نظر خاصی در باره فوریت رسیدگی یا عدم رسیدگی به لایحه نداشتند.

این نتیجه پس از آن حاصل شد که غلامحسین الهام سخنگوی دولت به نمایندگی از آن، دلایل دو فوریتی بودن لایحه را برای مجلس تشریح کرد و خواستار رای موافق آنان به منظور فراهم شدن امکان حضور افراد 15 سال در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در 22 خردادماه شد. 

پس از آن، محمد حسین فرهنگی و  محمدرضا خباز به عنوان مخالف وحسن کامران و بهروز جعفری در موافقت با تصویب دو فوریت لایحه کاهش سن رای دهندگان، دیدگاههای خود را مطرح کردند.

پس از رأی‌گیری که با مخالفت اکثریت قاطع نمایندگان با تصویب دو فوریت لایحه دولت همراه بود، "علی لاریجانی" رئیس مجلس گفت: اینکه دو فوریت این لایحه رأی نیاورد به منزله آن نیست که مجلس نسبت به فوریت این لایحه نظر مخالف دارد.

وی افزود: این لایحه به صورت عادی به کمیسیون‌های مجلس ارایه می‌شود تا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها