حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....
سوجاتا راجارام از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه لوما لیندا و از نویسندگان اصلی این طرح پژوهشی در این خصوص اظهار کرد: حتی در افراد سالم هم مصرف مقادیر اندک گردو و ماهی پرچرب منجر به کاهش چشمگیر کلسترول و تریگلیسیرید میشود.
نتایج این تحقیق که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که ترکیب تقریبی 5.1 اونس گردو 3 قاشق غذاخوری گردو خردشده در رژیم غذایی روزانه، میزان کلسترل را به طور کلی تا 5.4 درصد و میزان کلسترول بد را نیز به میزان 3.9 درصد کاهش میدهد.
پژوهشگران همچنین دریافتند که رژیم غذاییحاوی 4 اونس ماهی پرچرب، سطح تریگلیسیرید را تا 11.4 درصد کاهش میدهد و سطح کلسترول خوب را تا 4 درصد افزایش خواهد داد.
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....