کفاشیان وعده داد؛ 3 روز دیگر جانشین دایی معرفی می‌شود

چانه‌زنی فنی بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی

گروه ورزش: رضا پورعالی: شاید خود کفاشیان و دیگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا این لحظه برایشان محرز نشده باشد که جانشین علی دایی ایرانی خواهد بود یا خارجی. به عبارتی، اگر در دفعات گذشته پیش‌بینی سرمربی جدید تیم ملی برای اهالی فوتبال دشوار بود، اینبار چیزی در حد محال است چون هم سیاهه نامزدها، طولانی است و هم جنس آن به لحاظ بومی یا غیربومی بودن مربیان، متفاوت. با این حال، رئیس فدراسیون فوتبال از انتخاب سرمربی تیم ملی ظرف 3 روز آینده خبر می‌دهد تا به واسطه این وعده، حداقل برای 72 ساعت هم که شده برای خود و دستیارانش در فدراسیون، وقت تنفس گرفته باشد.
کد خبر: ۲۴۳۷۲۵

جلسات اضطراری فدراسیون فوتبال با ماموریت انتخاب سرمربی جدید،  از دیروز با مشاوره گرفتن از 4 پیشکسوت مطرح آغاز شد، حشمت مهاجرانی، منصور پورحیدری، امیر حاج‌رضایی و مرتضی محصص نفراتی بودند که دیروز برای خط دادن به فدراسیون فوتبال، نظراتشان را مطرح کردند؛ اما واقعیت این است که اختلاف نظر در این یک مورد خاص، بسیار زیاد است و به نظر می‌رسد پروسه معرفی سرمربی تیم ملی به چندین و چند نشست مشورتی دیگر نیاز داشته باشد.

دیروز حشمت مهاجرانی تیم ملی را نیازمند مربی‌ دانست که فراتر از ایران و در حد آسیا باشد تا بتواند به صعود ایران کمک کند. مهاجرانی درباره خصوصیات سرمربی آینده تیم ملی عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد که فوتبال ما با مربی ایرانی و خارجی نتیجه گرفته است. به این ترتیب این‌که به طور مطلق از گزینه داخلی یا خارجی صحبت کنیم، کمکی به فوتبال نمی‌کند. اکنون تیم ملی به یک طبیب حاذق نیاز دارد تا تیم را از بحران نجات دهد و شرایط را برای صعود هموار کند.

منصور پورحیدری هم در این زمینه با حشمت‌خان هم‌عقیده است و می‌گوید: مهم نیست که مربی تیم ملی خارجی باشد یا داخلی. در شرایط  فعلی باید فردی برای هدایت تیم ملی انتخاب شود که توانایی ارتقای روحی و روانی بازیکنان را داشته باشد.

قطعا امیر حاج‌رضایی، مرتضی محصص و دیگر کارشناسان برجسته فوتبال هم نظرات صائبی دارند، اما باید پذیرفت نتیجه‌گیری از این صحبت‌ها برای رسیدن به یک اسم خاص که همان شخص سرمربی است، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

خانه‌تکانی

بحث تغییر و تحول در تیم ملی فقط به شخص سرمربی خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد تمامی دستیاران و حتی سرپرست تیم ملی در بازی با کره شمالی افراد جدیدی باشند.

دیروز خبرگزاری‌ها از پایان همکاری بهزاد غلامپور و هومن افاضلی با فدراسیون فوتبال خبر دادند. ظاهرا قرارداد مربی دروازه‌بان‌ها و آنالیزور تیم ملی در همان روزهای پایانی سال گذشته به اتمام رسیده است و با توجه به برکناری علی دایی از تیم ملی، همکاری این 2 مربی را هم باید پایان یافته تلقی کرد. قرارداد اریش روته مولر،‌ مربی آلمانی تیم ملی نیز با فدراسیون فوتبال یکساله است و بعید نیست با روی کار آمدن سرمربی جدید، او هم جایی در معادلات جدید تیم ملی نداشته باشد. البته خود روته ‌مولر برای پذیرفتن هدایت تیم ملی در 3 بازی باقیمانده مقدماتی جام جهانی اعلام آمادگی کرده تا فعلا نامش در فهرست نامزدها باقی بماند.

در این میان، ابقای سرپرست تیم ملی هم دور از ذهن است. ابراهیمی که اولین بار با حضور علی دایی در تیم ملی پایش به مستطیل سبز فوتبال باز شد، حالا خودش بهتر از هر کس دیگر می‌داند که شانس اندکی برای دوباره نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد.

همه آماده‌اند

این روزها هر مربی ایرانی، خود را آماده خدمت به تیم ملی می‌داند و هر مدیر باشگاهی هم از انتخاب سرمربی تیمش به عنوان جانشین دایی استقبال می‌کند. نمونه‌ این ادعا هم صحبت‌های مدیران قرمز و آبی است. امیررضا واعظی‌آشتیانی روز گذشته و قبل از آن‌که کسی از کاندیداتوری امیر قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی حرفی زده باشد، به ایسنا گفت: با توجه به مصالح ملی، موافقت خود را با حضور قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال اعلام می‌کنیم اما اگر او به عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب شود، از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنیم تا با حضور همزمان او در تیم استقلال تا پایان فصل نیز موافقت کند!

البته با توجه به صدرنشینی استقلال، ایراد چندانی به پیشنهاد مدیرعامل استقلال نیست، اما جالب است بدانید مدیرعامل پرسپولیس هم نسبت به احتمال حضور وینگادا در تیم ملی واکنش نشان داده است. انصاری‌فرد تاکید کرد: پرسپولیس در مقطع کنونی بشدت به این مربی نیاز دارد اما اگر صحبتی هم در این زمینه انجام شود و بحث ملی وسط باشد، ما با این تصمیم مخالفت نمی‌کنیم.

مسوولان فدراسیون فوتبال در مجلس

‌امروز قرار است کارگروه تخصصی زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان مجلس با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال، وضعیت تیم ملی را مورد بررسی قرار دهد. سیدجلال یحیی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره گفت: به منظور اطلاع از برنامه‌های فدراسیون برای تیم ملی و نیز ارائه نظرات خود به مسوولان فدراسیون، از آنها دعوت کردیم در مجلس حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها