باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اشاره به پیام نوروزی خود خطاب به ملت و دولت ایران گفت:«ما انتظار تغییر فوری در مواضع ایران را نداریم.»
کد خبر: ۲۴۲۵۷۷

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کرد که انتظار دارد که "پیشرفت تدریجی " در روابط بین آمریکا و ایران حاصل شود.

وی با اشاره به پیام نوروزی خود به مردم و دولت ایران افزود:«برخی گفتند که آنها (ایرانی‌ها) به سرعت اعلام نکردند که از سلاح‌های هسته‌ای‌شان صرف‌نظر خواهند کرد و از حمایت مالی خود از تروریسم دست خواهند کشید.»

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد:«ما چنین انتظاری از آنها نداشتیم ما خواستار پیشرفت تدریجی در این جبهه هستیم.»

رئیس جمهور جدید آمریکا در پیام تلویزیونی سال جدید شمسی را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و خواستار در پیش گرفتن یک دیپلماسی برای حل تمامی مشکلات فیمابین و برقراری روابط سازنده با ایران شد.

باراک اوباما روز جمعه گذشته در پیامی تلویزیونی، به طور مستقیم به مردم و دولت ایران سال جدید شمسی را تبریک گفت و تاکید کرد که اکنون زمان برای دیپلماسی دو جانبه فراهم است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این که تهدیدات نباید ادامه داشته باشد، اعلام کرد که بستر برای گفتگوهای دیپلماتیک مناسب است.

اوباما در ادامه پیام تلویزیونی خود به مردم و دولت ایران گفت که دولتش بدنبال نوعی دیپلماسی است که به تمام موضوعات پیش رو تمرکز کرده و حاوی این نکته است که فرایند مذکور نباید با تهدیدات گسترش یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در اولین روز سال جدید در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی و مردم مشهد تاکید کردند: تغییر نباید لفاظی و با نیت ناسالم باشد و اگر می‌خواهید ضمن حفظ همان اهداف قبلی، فقط سیاستها و تاکتیکها را عوض کنید این یک خدعه است نه تغییر و اگر تغییر واقعی مورد نظر شماست باید در عمل مشاهده شود و به هر حال همه مسئولان آمریکایی و دیگران بدانند که ملت ایران را نمی‌شود فریب داد یا ترساند.

ایشان با اشاره به ناچاری مقامات آمریکایی برای ایجاد تغییر در این کشور خاطرنشان کردند: اگر تغییر نکنید مطمئن باشید سنتهای الهی و ملتها، شما را تغییر خواهند داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: حرف ما این است که تا وقتی دولت آمریکا روشها، سیاستها، اقدامات و جهت گیری‌های خصمانه 30 سال گذشته را دنبال می‌کند ملت ما نیزهمان ملت 30 سال گذشته است که روز بروز قوی‌تر، آبدیده تر و با تجربه تر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها