با انتخاب اعضای هیات مدیره صورت گرفت

اعلام‌موجودیت‌انجمن‌جدید روزنامه‌نگاران

انجمن صنفی جدید دست اندرکاران مطبوعات کشور با عنوان "انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران" امروز شنبه در واپسین روزهای سال 1387 اعلام موجودیت کرد تا در راه "دفاع از منافع مشترک حرفه ای، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و بالابردن سطح آگاهی اعضا" گام بردارد.
کد خبر: ۲۴۱۳۶۵

از آنجا که طبق قانون هر صنف بیش از یک تشکل نمی تواند داشته باشد، "انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران" جایگزین "انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران" شد که از سال 1376 فعالیت می کرد اما به دلیل بروز برخی تخلفات در برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیات مدیره، وزارت کار و امور اجتماعی امسال آن را منحل ساخت.

 

در حالی که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران،طبق اساسنامه خود فقط کسانی را به عضویت می پذیرفت که در بخش تحریریه روزنامه ها شاغل باشند، انجمن جدید، همانطور که نام آن نشان می دهد، علاوه بر روزنامه نگاران، خبرنگاران شاغل در خبرگزاریهای کشور را نیز به عضویت خواهد پذیرفت.

 

 روح الله جمعه ای ،‌زهرا عرب،‌عباس درویش توانگر، حسن کربلایی، حمید رضا علی اکبری، حسن لاسجردی، مهدی کیایی،حمید رضا رضازاده، محمد مهاجری و تقی دژاکام عضو هیئت موسس این انجمن صنفی هستند.

به گزارش خبرگزاریها، انتخابات تعیین اعضای هیات مدیره هفت نفر اصلی و سه نفر علی البدل هیات مدیره و بازرس اصلی و علی البدل انجمن پیش از ظهر امروز (شنبه)طی مراسمی با حضور 250 تن از خبرنگاران و روزنامه نگاران در مرکز فرهنگی سید الشهدای تهران برگزار شد.


درانتخابات تعیین اعضای هیئت مدیره انجمن 15 نفربرای انتخاب 7 نفر و 4 نفر برای تعیین یک بازرس انجمن نامزد شده بودند.

پس از انجام رای گیری از مجموع 250 رای توزیع شده و 226 رای ماخوذه مهدی کیایی از باشگاه خبرنگاران جوان با 105 رای ، عباس درویش توانگر از خبرگزاری فارس با 87 رای ،‌ حسن کربلایی از روزنامه رسالت با 86 رای،مهدی قمصریان از روزنامه همشهری با 86 رای، روح الله جمعه ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با 68 رای ،عبدالرضا داوری از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)با 66 رای و محمدمهاجری از روزنامه خبر با 64 رای به عنوان هفت عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران انتخاب شدند.


همچنین سید مصطفی فرقانی از نشریه مهتدین با 75 رای به عنوان بازرس اصلی و حجت الله اکبرآبادی از روزنامه جام جم با 42 رای به عنوان بازرس علی البدل انجمن تعیین شدند.

بر اساس نتایج این انتخابات همچنین زهرا عرب از روزنامه جام جم با 62 رای ، حسن لاسجردی از خبرگزاری مهر با 59رای و کمال احمدی از روزنامه کیهان با 57 رای به عنوان سه عضو علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

در این انتخابات که با حضور نماینده قانونی وزارت کار برگزار شد ، 250 برگه رای توزیع شده بود و آرای ماخوذه 226 ، آرای باطله 10 و آرای استفاده نشده 14 برگه بود.

بر اساس اساسنامه ، اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران برای مدت سه سال و بازرس این انجمن برای مدت یک سال انتخاب شده اند.

در این انتخابات از تقریبا از اکثر روزنامه ها و خبرگزاریها و صدا و سیما ، خبرنگارانی حضور داشتند و در بین هیئت مدیره و بازرسان نیز از چندین روزنامه و خبرگزاری کشور نیز افرادی حضور دارند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران از روز شنبه عضوگیری خود را آغاز کرده و خبرنگاران و روزنامه نگاران نشریات ، خبرگزاریها و صدا و سیما می توانند برای عضویت دراین انجمن اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها