گروه سلامت: یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده زیاد و درازمدت از حالت‌دهنده‌های مو همانند ژل، موس و... باعث آسیب به ریشه و ریزش مو می‌شود. دکتر امیرهوشنگ احسانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایسنا در مورد ترکیبات مواد حالت‌دهنده، بیان کرد: استفاده موردی و کم از حالت‌دهنده‌ها مشکل خاصی برای ریشه مو به همراه ندارد، چرا که از سطح پوست سر جذب نمی‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۱۹۳

وی بدفرمی، از دست دادن حالت، شکنندگی مو و گاه موخوره را از پیامدهای استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌ها عنوان کرد و گفت: استفاده زیاد و نامناسب از حالت‌دهنده‌ها ابتدا باعث آسیب‌دیدگی تنه مو و در نهایت باعث ریزش مو می‌شود.

دکتر احسانی در ادامه در مورد حالت‌دهنده‌های طبیعی مانند ژل‌های کتیرایی، با بیان این‌که داروهای گیاهی نقش خارجی بر مو دارند و آثار سوئی در درازمدت ندارند، گفت: با این وجود استفاده زیاد و نامناسب از کتیرا که ماده طبیعی است می‌تواند باعث خرابی ساقه مو و از بین بردن شفافیت و درخشندگی آن شود. وی با اشاره به این مطلب که استفاده مناسب از سشوار و اتوهای مو عوارضی به همراه ندارد، یادآور شد: مو نیز مانند دیگر بافت‌ها به تغییرات ناگهانی دما حساس است و اگر مو در مدت کوتاهی در معرض حرارت زیادی قرار گیرد باعث آسیب تند مو می‌شود.

این متخصص پوست در پایان توصیه کرد: برای آسیب کمتر موها هنگام استفاده از سشوار و اتو، موها حتما خشک و آب گرفته باشند و حتی‌المقدور از درجه حرارت‌های کم استفاده شود تا اختلاف درجه حرارت باعث آسیب‌دیدگی مو نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها