گروه جامعه: در پی درج گزارشی با عنوان «کلاهبرداری در پوشش دفاتر مهاجرت» از سوی دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار توضیحی به دفتر روزنامه رسیده است. در بخشی از نامه ارسالی وزارت کار آمده است: دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار و امور اجتماعی با توجه به ضرورت موضوع و در جهت اجرای طرح ساماندهی و نظام‌مند کردن درج آگهی‌های تبلیغاتی در جراید (بویژه در امور مربوط به مهاجرت و اعزام نیروی کار به خارج از کشور)‌ و اتخاذ راهکارهای مناسب و عملی در این زمینه، اقدام به برگزاری نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط از جمله رئیس اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و مدیر کل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کرده و در این جلسات بر موارد ذیل تاکید شده است.
کد خبر: ۲۳۲۱۴۰

الف ــ اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری قبل از قبول درخواست متقاضیان برای ثبت شرکت و فعالیت در امور مربوط به کاریابی، اعزام نیرو به خارج از کشور، انجام تمامی امور مربوط به مهاجرت و... از وزارت کار و امور اجتماعی در ارتباط با اخذ مجوزهای موردنیاز، استعلام لازم را به عمل آورند.

ب ــ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه‌ای را در زمینه ساماندهی و نظام‌مند کردن درج آگهی‌های تبلیغاتی در امور مربوط به کاریابی، مهاجرت و اعزام نیروی کار به عمل آورد.

ج ــ دستگاه قضایی کشور با متخلفین مراکز کاریابی غیرمجاز براساس مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ 9/4/87 و به استناد تبصره 3 ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار، برخورد لازم را داشته باشد.

د ــ شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور پر کردن خلا‡های قانونی و ساماندهی آگهی‌‌های تبلیغاتی راهکارهای مناسب را اتخاذ کنند.

در پایان لازم به ذکر است که دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها بر استمرار جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان سایر سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در امر اعزام نیروی کار و مهاجرت تاکید داشته و تا حصول نتیجه، ‌ پیگیری لازم را به عمل خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها