مسعود خاتمی در پیش‌خطبه نمازجمعه گفت:

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح غیرمتعارف

رئیس جمعیت هلا‌ل‌احمر گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه از مجموعه‌ای از سلاح‌های غیرمتعارف نظیر بمب‌های فسفری، بمب‌های پرتوزا و بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.
کد خبر: ۲۳۱۱۷۵

به گزارش فارس، مسعود خاتمی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه شاهد یکی از بدترین فجایع از سوی رژیم صهیوینستی در غزه بودیم، تأکید کرد: غزه با بیش از یک و نیم میلیون جمعیت که پرجمعیت‌ترین منطقه جهان از نظر تعداد جمعیت نسبت به مساحت این منطقه است، در این مدت در زیر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی قرار داشت.

وی با بیان اینکه پس از انتخاباتی که برگزار شد و مردم فلسطین با رأی خود حماس را برسر کار آوردند، محاصره منطقه غزه از سوی رژیم صهیونیستی آغاز و این محاصره قبل از حمله هوایی و زمینی کامل شد اظهار داشت: در این مدت رژیم صهیونیستی از رسیدن هرگونه دارو و مواد غذایی به باریکه غزه جلوگیری می‌کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه وضعیت مردم غزه حتی قبل از حمله رژیم صهیونیستی نیز بسیار ناگوار بود، گفت: سخنگوی سازمان ملل اذعان کرده بود که کمبود دارو و مواد غذایی در این منطقه بسیار شدید است و بسیاری از نانوایی‌ها به دلیل نبود سوخت و آرد نانوایی‌ها را تعطیل کردند و در چنین وضعیتی بود که رژیم صهیونیستی حمله زمینی و هوایی خود را به کودکان و زنان فلسطینی آغاز کرد.

خاتمی با اشاره به آمارهایی از تلفات این جنگ گفت: طبق آخرین اخبار بیش از 1330 نفر از مردم غزه در این جنگ به شهادت رسیدند که البته این آمار هنوز دقیق نیست چرا که هر روز تعدادی از شهدا از زیر آوار خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: از بین 1330 نفر شهید یاد شده، که 437 نفر از این تعداد را کودکان و 110 نفر را زنان تشکیل می‌دهند و بقیه نیز عمدتاً شهروندان معمولی بوده‌اند، ضمن اینکه 13 امدادگر و 4 خبرنگار نیز در این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان تعداد مجروحان این جنگ را 4500 نفر ذکر کرد و گفت: از میان این تعداد، 1890 نفر را کودکان و 795 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی 4000 منزل مسکونی متعلق به فلسطینیان ویران شده و 2000 هزار ساختمان نیز خسارت دیده‌اند، افزود: دراین جنگ 22 باب مسجد از جمله مسجد امیرالمؤمنین نیز از سوی رژیم صهیونیستی تخریب شد، ضمن اینکه 50 مدرسه و 15 مرکز درمانی نیز مورد هدف قرار گرفتند و 38 دستگاه آمبولانس نیز خسارت کامل دیدند.

وی برآورد خسارت مالی این جنگ را بیش از 2 میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: در این جنگ که پس از محاصره کامل غزه از سوی رژیم صهیونیستی آغاز شد، اعمال غیرانسانی بی‌نظیری از سوی این رژیم انجام گرفت و مراکز درمانی مورد حمله واقع شده و از کمک‌رسانی به این مردم از طریق گذرگاهها شدیداً جلوگیری شد، ضمن اینکه از مخابره اخبار جنایات رژیم صهیونیستی نیز ممانعت به عمل آمد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به برخی اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در این جنگ اظهار داشت: در منطقه جنوب غزه تانکهای رژیم صهیونیستی بسیاری از خانه‌ها را ویران کردند و یکی از شاهدان می‌گوید که نظامیان صهیونیستی سگ‌های شکاری خود را به جان مجروحین می‌انداختند.

خاتمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با همه قوا از کمک‌رسانی به مردم غزه جلوگیری به عمل می‌آورد اظهار داشت: یکی از پزشکان بدون مرز وضعیت جنایات رژیم صهیونیستی را وحشتناک توصیف کرده است.

وی همچنین با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر سفید در این جنگ گفت: این بمب‌ها عضلات را می‌سوزاند و به دلیل مصرف اکسیژن بدن، فرد مورد حمله با کمبود اکسیژن روبرو شده و باخفگی از بین می‌رود، ضمن اینکه این بمب‌ها موجب آتش‌سوزی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با بیان اینکه فسفر سفید در جنگ جهانی دوم از سوی آمریکا و انگلیس و همچنین در جنگ عراق به کار گرفته شد، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها اعتراف کردند که از این بمب در جنگ 33 روزه با حزب‌الله نیز استفاده کرده‌اند.

خاتمی با بیان اینکه گزار‌ش‌های پزشکان در غزه و همچنین مسئول امور اضطراری در غزه حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها در جنگ غزه غیر از فسفر سفید از دیگر سلاح‌های غیرمتعارف نیز استفاده کرده‌اند، گفت: این سلاح‌ها اندام افراد را متلاشی می‌کند.

وی افزود: دکتر ماری از پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرده است که اسرائیل در این جنگ از سلاح‌هایی بهره جسته که پرتوزا بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم رژیم صهیونیستی در این جنگ از سلاح‌های حاوی اورانیم ضعیف شده استفاده کرده باشد، گفت: آمریکا از این بمب در جنگ عراق و جنگ بالکان استفاده کرد که دارای آثار تخریبی بسیاری است و اثرات ژنتیکی آن بر نسل‌های نیز باقی می‌ماند.

خاتمی همچنین با اشاره به اسرات بیش از 250 نفر از فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی گفت: این اسیران در زندانهای اسرائیل مورد شکنجه قرار گرفتند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون فلسطینی ساکن غزه با قطع برق و 700 هزار نفر از آنها با قطع همزمان آب و برق مواجه هستند خاطرنشان کرد: از طرف دیگر صهیونیستها اجازه مداوا به مجروحان نمی‌دهند و یکی از مسئولان سازمان ملل نیز مشاهده کودکانی که امکان مداوای آنها وجود ندارد را از جمله زجرآورترین صحنه‌هایی توصیف کرده که در غزه شاهد آن بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به کمک‌های ایران به مردم غزه اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با مکاتبه با صلیب سرخ هواپیمایی حامل مواد غذایی و دارو را به مقصد قاهره اعزام کرده است که خبرها حکایت از آن دارد که این اقلام به دست مردم رسیده است، ضمن اینکه همزمان تیم پزشکی نیز برای مداوای مجروحان غزه اعلام آمادگی کرده است.

خاتمی ادامه داد: بیمارستانهای کشورمان نیز برای مداوای مجروحان اعلام آمادگی‌ کرده‌اند و چند بیمارستان از سوی وزیر بهداشت برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر برای دایر کردن بیمارستانهای صحرایی و همچنین کشتی بیمارستانی در ساحل دریای مدیترانه برای مداوای مجروحان غزه اعلام آمادگی کرده است، گفت: هزاران پزشک ایرانی با ثبت‌نام خود برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند اما متأسفانه تاکنون هیچ راهی برای کمک پیدا نکرده‌اند و علی‌رغم پیگیری‌های مجدانه دولت و بخصوص وزیر امور خارجه نتوانسته‌ایم مستقیما به غزه کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: کشتی حامل2 هزار تن مواد غذایی و دارویی کشورمان نیز 10 روز است از که در دریای مدیترانه پهلو گرفته اما گشت‌های رژیم صهیونیستی اجازه ورود به این کشتی نمی‌دهند و دولت مصر با بهانه‌های واهی اجازه نمی‌دهد که از طریق العریش این کمک‌ها را به مردم غزه برسانیم و تا امروز برای کمک‌رسانی امدادی و اعزام نیرو به ما جواز ندادند.

خاتمی خاطرنشان کرد: برای فرستادن اقلام دارویی و غذایی از طریق هوایی نیز اعلام کرده‌ایم اما رایزنی‌ها و تلاش‌ها مجدانه همچنان راه به جایی نبرده و با مخالفت، ممانعت و مشکل‌تراشی رژیم صهیونیستی و همچنین دولت‌های همجوار مواجه هستیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم به خاطر خون کودکان فلسطینی ریشه، ظلم و ستم از منطقه رخت بربندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها