عملکرد داوران تا هفته بیست و یکم

مظفری‌زاده پرکارترین داور بوده است

تا هفته بیست و یکم لیگ هشتم، 25 داور وسط قضاوت بازی‌ها را به عهده داشته‌اند البته اگر نام سعد کمیل کویتی را که برای قضاوت بازی رفت استقلال و پرسپولیس به تهران آمد از این فهرست خارج کنیم ، تعداد داوران ایرانی لیگ هشتم به 24 داور می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۹۸۷۴
در طول بازی‌های این فصل 634 کارت زرد و 48 کارت قرمز از جیب داوران بیرون آمده است، یعنی کمتر از 4 کارت اخطار در هر بازی.

در زیر نگاهی اجمالی داریم به عملکرد تمام داورانی که در این بیست و یک هفته در لیگ برتر سوت زده‌اند:

سعید مظفری‌زاده: او محبوب‌ترین داور کمیته داوران است. مظفری‌زاده تنها داوری است که 13 بازی را در این فصل قضاوت کرده است. 51 کارت زرد و 4 کارت قرمز حاصل قضاوت‌های کم‌نقص این داور خوش‌آتیه در رقابت‌های این فصل است.

سعید بخشی‌زاده: او دومین داور پرکار‌ لیگ هشتم به شمار می‌‌رود و تاکنون 12 بازی را سوت زده است. بخشی‌زاده بیشتر از همه داوران دست به جیب شده است و تا رسیدن به عدد 60 فقط یک اخطار کم دارد. در مجموع 58 کارت زرد و یک کارت قرمز از جیب بخشی‌زاده خارج شده است. او در 2 بازی 9 بار از کارت زرد استفاده کرد.

خداداد افشاریان: او 11 بازی را در این 21 هفته سوت زده و 33 کارت زرد و یک کارت قرمز ماحصل قضاوتش در این فصل بوده است. افشاریان در بازی پیام و فولاد 9 بار از کارت زرد استفاده کرد تا از این حیث همچون بخشی‌زاده رکورددار باشد.

هدایت ممبینی: او در این فصل 11 بازی را قضاوت کرده و 44 بار دست به جیب شده که حاصل آن 36 کارت زرد و 8 کارت قرمز بوده است. او در 3 بازی، 2 بار پیاپی از کارت قرمز استفاده کرده (مجموعا 6 بار) و از این حیث رکورددار است. ممبینی علاقه زیادی به کارت قرمز دارد.

یدالله جهان‌بازی: او با 11 قضاوت در لیگ هشتم، فصل پرفروغی را سپری می‌کند. 37 کارت زرد و 3 کارت قرمز، تمام اخطارهایی بوده که جهان‌بازی در این 11 بازی از جیب خود بیرون آورده است.

رحیم رحیمی‌مقدم: 10 بازی لیگ برتر را سوت زده و فقط یک بار و آن هم در آخرین قضاوتش که مصاف حساس سپاهان و استقلال بود، از کارت قرمز استفاده کرد. او 27 بار هم به بازیکنان خاطی کارت زرد نشان داده است.

تورج حق‌وردی: او 10 بازی از رقابت‌های لیگ را سوت زده و 28 بار به بازیکنان کارت نشان داده است. حق‌وردی هم فقط یک بار از کارت قرمز استفاده کرده است. عملکرد حق‌وردی کاملا شبیه رحیمی‌مقدم است!

شاهین حاج‌بابایی: او 10 بازی را سوت زده و 32 بار دست به جیب شده است. در این میان حنیف عمران‌زاده از پاس همدان تنها بازیکنی است که توسط حاج‌بابایی اخراج شده است.

سیداحمد صالحی: قضاوت در 10 بازی لیگ، سهم این داور جوان بوده است. صالحی 39 بار از کارت زرد و 3 بار از کارت قرمز استفاده کرده و جزو داوران پرکارت لیگ به شمار می‌رود.

علیرضا فغانی: 9 بازی را تاکنون سوت زده و 31 بار از اخطار استفاده کرده است؛ 27 کارت زرد و 4 کارت قرمز. نوید مظفری: او در این فصل 9 بازی را قضاوت کرده و در آخرین قضاوتش (داماش ذوب‌آهن) برای اولین بار از کارت قرمز استفاده کرد. مظفری 31 بار هم کارت زرد از جیبش درآورده است.

محسن قهرمانی: او از داوران خوب کشور به شمار می‌رود، اما اشتباه فاحش‌اش در کرمان و مردود اعلام کردن گل سالم راه‌آهنی‌ها، باعث شد قضاوت‌های او در این 21 هفته از عدد 9 تجاوز نکند. قهرمانی در این 9 بازی فقط 13 بار به بازیکنان اخطار داد که 11 مورد کارت زرد بود. او در 2 بازی از کارت استفاده نکرد.

محمود رفیعی: او 9 بازی از لیگ هشتم را قضاوت کرده و 32 بار دست به جیب شده است که 27 مورد آن کارت زرد و 5 مورد آن کارت قرمز بود. رفیعی در بازی صبا و ابومسلم 3 بازیکن را از زمین اخراج کرد تا در جمع رکوردداران لیگ هشتم باشد.

محسن ترکی: او 7 بازی از لیگ هشتم را سوت زده است و 26بار دست به جیب شده است؛ 25 کارت زرد و یک کارت قرمز.

رحیم مهرپیشه: 7 بازی از رقابت‌های این فصل را سوت زده و علاقه زیادی به دادن اخطار به بازیکنان دارد. 34 کارت زرد و 2کارت قرمز در 7 بازی، گویای این مساله است. او 16 کارت زردش را در 2 بازی داده است.

محمدحسین اسدی: این داور جوان 7 بار در لیگ هشتم قضاوت کرده، که 3 مورد آن بازی‌های تیم داماش گیلان بوده است! اسدی در این 7 بازی 30 بار دست به جیب شده و تنها یک بار از کارت قرمزش استفاده کرده است. اسدی تاکنون هیچ‌یک از بازی‌های استقلال و پرسپولیس را قضاوت نکرده است.

قاسم واحدی: 7 بازی را در این فصل سوت زده ولی هنوز شانس قضاوت بازی‌های پرسپولیس و استقلال را به دست نیاورده است. 30 کارت زرد و یک کارت قرمز، نشان از پرکارت بودن این داور دارد.

سعید باغبان: او هم جز داورانی است که هنوز بازی پخش مستقیمی را در لیگ هشتم قضاوت نکرده است. باغبان 6 بازی را در این فصل سوت زده، که نیمی‌ از آنها، قضاوت استقلال اهواز بوده است! او هنوز از کارت قرمز هم استفاده نکرده و در این 6بازی 11 بار به بازیکنان کارت زرد داده است.

غلامرضا جباری: 6 بازی را قضاوت کرده و 18 بار به بازیکنان خاطی کارت زرد نشان داده است. جباری در این 6 بازی 3 بار برای مقاومت سپاسی سوت زده که این هم نکته جالبی است. او هم تاکنون بازی‌های پرسپولیس و استقلال را قضاوت نکرده است.

مسعود مرادی: او که یکی از بهترین داوران ایران است، سال کم‌فروغی را سپری می‌کند. فقط 5 قضاوت در لیگ هشتم که 2مورد آن (پرسپولس مس و ملوان استقلال) حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت. 23 کارت زرد و 2 کارت قرمز، جریمه مرادی برای بازیکنان خاطی بود.

منصور نوری: او هم قضاوت‌های زیادی نداشته و فقط 4 بار در لیگ هشتم سوت زده است. 7 کارت زرد و 2 کارت قرمز حاصل برخورد نوری با بازیکنان خاطی بوده.

البرز حاجی‌پور: او 4 بازی لیگ برتر را در این فصل سوت زده و جالب آن که 3 بار از کارت قرمز استفاده کرده است. او 10 بار هم به بازیکنان کارت زرد داده است. جمشید دانش‌مهر: این داور جوان فقط 2 بازی را در لیگ هشتم قضاوت کرده و 6 بار هم دست به جیب شده است؛ 5 کارت زرد و یک قرمز.

ایرج ساعدی: این داور جوان 2 بار در این 21 هفته فرصت قضاوت در لیگ برتر را به دست آورد و جالب آن که هر 2 بار یک پای مسابقه تیم مقاومت سپاسی شیراز بود! البته ساعدی در همین 2 بازی 11 بار از کارت زرد استفاده کرد و با دادن 8 کارت زرد در یک بازی در زمره رکوردداران است.

سعد کمیل (کویت): در تنها قضاوتش در لیگ هشتم 3 کارت زرد به پرسپولیسی‌ها و یک کارت زرد به استقلالی‌ها داد.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها