براده ها

سره‌گرایی زبانی، ضرورت‌ها و آسیب‌ها

جام‌جم: نشست هفتگی شهرکتاب روز سه‌شنبه 24 دی‌ماه ساعت 30/16 به «سره‌گرایی زبانی، ضرورت‌ها و آسیب‌ها» اختصاص دارد که با حضور میرجلال‌الدین کزازی، فریده رازی و نگار داوری اردکانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۷۸۲

قدیمی‌ترین جایزه‌ ادبی اسپانیا برای ماروخا تورس

ایسنـا: قـدیمـی‌تـرین جایزه‌ ادبی اسپانیا به ماروخا تورس  ــ نویسنده و روزنامه‌نگار 65 ساله ــ اعطا شد.

شصـت‌وپنجمیـن مـراسـم سالانه‌ اعــطــــای جـــایـــزه‌ نـــادال، بـــه‌عـنـــوان قدیمی‌ترین جایزه‌ ادبی اسپانیا برای رمان «در بهشت منتظرم باش» به تورس رسید.

ثبت پل عجب‌شیر در فهرست آثار ملی

جام جم:‌ پل جاده قدیم تبریز ـ مراغه که در شرق جاده شهرستان عجب‌شیر و در نزدیکی مجتمع تفریحی بندر رحمانلو واقع شده است، در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این پل حدود 12 متر طول، 6 متر عرض و 5 متر ارتفاع دارد و با شماره 22719 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شاه‌عباس صفوی به  موزه بریتانیا می‌رود

ایسنا: ‌در جهت معرفی پادشاه‌های تاثیرگذار جهان از سوی موزه بریتانیا، آثار دوره شاه‌عباس صفوی در این موزه به نمایش درمی‌آیند.

در این نمایشگاه که ماه فوریه برگزار خواهد شد، فرش‌های زیـبـای ایـرانـی، دسـتـنـوشـته‌های شاه‌عباس یا نزدیکان او، ظرف‌های چینی، نقاشی‌های رنگ روغن و اشیای ساخته‌شده از فلزات گرانبها، پارچه‌های ابریشمی، هدایای شاه‌عباس به تعدادی از پادشاه‌های اروپایی و هدایای او به تعدادی از مکان‌های مذهبی در نقاط مختلف ایران، بویژه حرم امام رضا(ع) در مشهد به نمایش درخواهند آمد. همچنین در این نمایشگاه، آثاری از خطاط مشهور دوره شاه‌عباس، علی‌رضا عباسی نیز به‌نمایش درمی‌آیند.

نمایش تابلوی عصر عاشورا در مشهد

جام جم: همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع) 2 تابلوی «عصر عاشورا» و «هدیه عشق» از آثار محمود فرشچیان در موزه آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره تجسمی فجر

جام جم: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره تجسمی فجر، بیش از 1400 هنرمند با ارسال 6000 اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مسعود زنده روح کرمانی گفت: در بخش نقاشی حدود 650 هنرمند با 2500 اثر، در بخش پوستر 250 هنرمند با 1200 اثر، در بخش عکس 300 هنرمند با 1500 اثر، در بخش کاریکاتور 60 هنرمند با 250 اثر و در بخش مجسمه‌سازی 100 هنرمند با 300 اثرشرکت کرده‌اند.

ناظم حکمت، شهروندی‌اش را پس گرفت

ایسنا: دولت ترکیه نیم قرن پس از خلع ملیت ترک از ناظم حکمت، بار دیگر به این شاعر، شهروندی اعطا کرد.

سـمـیـل سـیـسـک معاون نخست‌وزیر ترکیه با اعلام خبر اعطای شهروندی ترکیه به ناظم حکمت گفت: اکنون زمان آن است که دولت دیدگاهش را نسبت به حکمت عوض کند. اتهاماتی که دولت ترکیه را مجبور کرد در آن برهه‌ زمانی او را از شهروندی ترکیه خلع کند، اکنون دیگر اتهام محسوب نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها