وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به این که تعیین حداقل دستمزد سال آینده بر اساس قانون عمل خواهد شد، از نمایندگان مجلس خواست در بحث تعیین حداقل دستمزد سال آینده مانند روال گذشته عمل کنند.
کد خبر: ۲۲۸۳۶۶

سید‌محمد جهرمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد طرح هدفمندی یارانه‌ها و حداقل دستمزد برای سال آینده، گفت: حداقل دستمزد برای سال آینده نیز حتی اگر مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب کند، بر اساس روال سالهای گذشته تعیین خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده نیز نظر خاص خودم را دارم که در جلسات کارشناسی به همکاران دولت و مجلس ارایه کرده‌ و خواهم کرد.

وزیر کار و امور اجتماعی بیان داشت: با توجه به اینکه کارگران و کارمندان به عنوان اقشار حقوق‌بگیر همیشه با این معضل رو به رو هستند که دستمزد آنها بر اساس تورم سالی که در آن قرار دارند، تعیین می‌شود، لذا زندگی‌شان همیشه یک سال از تورم عقب تر است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید طوری عمل شود که حقوق‌بگیران شامل کارگران و کارمندان با مشکل عقب افتادن از تورم رو به رو نشوند.

جهرمی اضافه کرد: تاکید من به نمایندگان مجلس که هم‌اکنون لایحه طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها در اختیار آنها قرار دارد، این است که یا پیشنهاد مربوط به حذف حداقل دستمزد را تصویب نکنند و یا این بند از سالهای بعد اجرا شود، به شرط این که میزان یارانه نقدی کمتر از تورم نباشد.

وزیر کار و امور اجتماعی افزود: باید بحث متوقف کردن افزایش حقوق کارگران را از سال 1389 عملیاتی کنند و برای سال 88 به نظر من با توجه به لزوم حفظ قدرت خرید کارگران و کارمندان و حمایت از اقشار با حقوق ثابت ،باید طبق روال سالهای گذشته عمل شود.

جهرمی افزود: معمولا تعیین حداقل دستمزد بر اساس نرخ تورم سال قبل یعنی سال 87 برای کارگران و کارمندان تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است به جای افزایش حداقل دستمزد، یارانه نقدی به کارگران و کارمندان پرداخت شود، باید به خاطر اجرای عدالت در مورد کارگران و کارمندان، این امر از سال 89 دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها