گروه اقتصاد: یک مقام مسوول از دستور صریح وزیر نفت برای قطع گاز مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: این دستور توسط شرکت ملی گاز اجرا خواهد شد. این مقام مسوول در گفتگو با فارس اظهار کرد: اسراف یک فعل مذموم و ناپسند است که شرع مقدس نیز آن را حرام اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۲۸۰۲۸

وی افزود: یکی از آثار زیانبار این پدیده مذموم،‌ رفتن برکت از جامعه اسلامی است که با حذف اسراف و رفتن به سمت الگوی صحیح مصرف، برکت دوباره به اقتصاد و مردم جامعه باز می‌گردد.

وی در مورد مشترکان پرمصرف و مسرف گاز نیز گفت: در این زمینه وزیر نفت دستور صریح و قاطع قطع گاز آنان را صادر کرده است.

این مقام مسوول یادآور شد: این دستور براساس مصالح کشور و جلوگیری از کمبود و قطع گاز خانوار‌های دیگر صادر شده که در مصرف خود الگوهای بهینه را رعایت می‌کنند ولی به‌دلیل مصرف فوق‌العاده برخی دیگر، از نعمت گاز محروم می‌شوند.

وی یادآور شد: این تصمیم در راستای مدیریت مصرف و تقاضا اتخاذ شده و توسط شرکت ملی گاز اجرا خواهد شد. گزارش خبرنگار ما حاکی‌است چند هفته قبل شرکت ملی گاز ایران با صدور اطلاعیه ضمن هشدار به مشترکان پرمصرف گاز، صراحتا قطع گاز این دسته از مشترکان را مورد اشاره قرار داد.

اما یک روز پس از انتشار این اطلاعیه یک مقام مسوول در شرکت ملی گاز ضمن تکذیب قطع گاز مشترکان پرمصرف تاکید کرد که اطلاعیه این شرکت صرفا هشداری به مشترکان پرمصرف بوده است. اما دستور صریح وزیر نفت مبنی بر قطع گاز مشترکان پرمصرف، حاکی از آن است که ظاهرا افزایش مصرف گاز در کشور به مراحل دشواری رسیده که وزیر نفت را ناچار از این تصمیم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها