خط لوله ششم سراسری که قرار بود فردا شنبه (7 دیماه) با حضور وزیر نفت به بهره برداری‌ برسد دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: ۲۲۵۶۰۵

این آتش سوزی در حدود 90 کیلومتری عسلویه اتفاق افتاد و به گفته شاهدان عینی ارتفاع آتش تا 20 متر می رسد. تا لحظه ارسال خبر (ساعت 19:20) این آتش سوزی مهار نشده است.

عملیات اجرایی طرح خط لوله ششم سراسری گاز ایران در نیمه دوم سال 84 آغاز و در پایان تیرماه 87 به اتمام رسید.

این خط لوله با طول 492 کیلومتر دارای ظرفیت انتقال 110 میلیون مترمکعب در روز و مجهز به چهار ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک، 17 ایستگاه شیر بین راهی و 11 ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

طرح خط لوله ششم سراسری با هدف انتقال گاز شیرین تولیدی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی از عسلویه به استان های بوشهر و خوزستان و نهایتاً اتصال به خط لوله اول سراسری در حوالی پالایشگاه بیدبلند جهت تامین موازنه گاز شبکه سراسری اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در هفته گذشته اجرای همزمان و موازی حدود 470 کیلومتر از این خط با خط لوله 56 اینچ پنجم سراسری گاز را از نکات قابل توجه این پروژه دانست و گفت: این مسئله مشکلات خاص خود را به همراه داشت که با اعمال مدیریت صحیح و مستمر، شرایط مناسب جهت اجرای پروژه در زمان مقرر به صورت ایمن و با کیفیت میسر شد.

گفتنی است خط لوله ششم سراسری از شهرهای بزرگ استان بوشهر نظیر کنگان، خورموج، برازجان، اهرم، بوشهر، گناوه وارد شهرستان سردشت واقع در استان خوزستان شده و در محل پالایشگاه بیدبلند 1 به خط لوله اول سراسری گاز متصل می شود.

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران کارفرما و مجری این پروژه می باشد.

نفت نیوز

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها