سینما 2008

اکران جهانی جیمزباند 22 موفق‌تر از اکران آمریکایی آن بود

فارس: تحلیلگران سینمایی از عدم استقبال وسیع تماشاگران آمریکایی از «کوآنتوم آرامش» جدیدترین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند خبر می دهند. تحلیلگران سینمایی با عنایت به فروش هفتگی این فیلم در آمریکا و مقایسه با فروش بین‌المللی آن، چنین نتیجه‌گیری می‌کنند که تماشاگران آمریکایی، ارتباط خوبی با ماجراجویی‌های بیست و دومین قسمت جیمز باند برقرار نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۲۰۲۸

بنا بر این گزارش، فروش کلی کوآنتوم آرامش در آمریکا به 141 میلیون دلار رسیده و این در حالی است که استقبال تماشاگران سینما در این کشور از فیلم تین‌ایجری و ترسناک «سپیده‌‌دم» - که خیلی بی‌سروصدا روی پرده سینما‌ها رفت -‌  خیلی بیشتر و بهتر بوده است.

این فیلم که طی 5 هفته گذشته صدرنشین جدول فروش هفتگی سینماهای جهان بوده، در 73 کشور جهان روی پرده رفته است.

به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، فیلم‌های آمریکایی معمولا در داخل و خارج این کشور به یک اندازه فروش می‌کنند و اگر هم فروش داخلی آنها کمتر از فروش خارجی باشد، تفاوت رقم فروش خیلی زیاد نیست، اما فاصله زیاد رقم فروش داخلی و خارجی کوآنتوم آرامش چیزی است که سخت توجه محافل هنری را به خود جلب کرده است.

«میلیونر»، ایستوود و فینچر جوایز هیات ملی نقد را بردند

مهر: هیات ملی نقد در 100 سالگی تاسیس خود جوایز برترین‌های سینمای سال 2008 را به «میلیونر اسلامداگ»، دیوید فینچر، کلینت ایستوود، آن هاتاوی و «مغول» اهدا کرد.

اسکرین دیلی اعلام کرد: «میلیونر اسلامداگ» دنی‌بویل بهترین فیلم، دیوید فینچر برای «مورد عجیب بنجامین باتن» بهترین کارگردان، کلینت ایستوود برای «گران تورینو» بهترین بازیگر مرد، آن هاتاوی برای «ریچل ازدواج می‌کند» بهترین بازیگر زن و «مغول» سرگئی بودرف بهترین فیلم خارجی از نگاه هیات ملی نقد شدند.

بر این اساس 10 فیلم برتر سال 2008 براساس حروف الفبا عبارتند از: «پس از خواندن بسوزان»، «بچه عوضی»، «مورد عجیب بنجامین باتن»، «شوالیه تاریکی»، «مقاومت»، «فراست/ نیکسن»، «گران تورینو»، «میلک»، «وال‌  ای» و «کشتی‌گیر.»

جایزه بهترین مستند سال هیات ملی نقد به «مردی روی سیم» جیمز مارش رسید و «وال  ای» بهترین انیمیشن سینمایی سال شد. کورتنی هانت هم برای «رود یخ‌زده» جایزه بهترین کارگردان نوظهور را گرفت. جاش برولین برای «میلک» و پنه‌لوپه کروز برای «ویکی کریستینا بارسلونا» هم بهترین بازیگران مرد و زن مکمل شدند.

نیک شنک برای نوشتن فیلمنامه غیراقتباسی «گران تورینو» جایزه این بخش را به خانه برد و سایمن بیوفوی برای «میلیونر اسلامداگ» و اریک راث برای «مورد عجیب بنجامین باتن» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از هیات ملی نقد گرفتند. این جوایز 14 ژانویه در نیویورک به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها