معاون پژوهشگاه زلزله شناسی:

ایران جزو10 کشور بلاخیز جهان است

دکتر مهدی زارع معاون پژوهشی و فن‌آوری پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان این که ایران یکی از 10 کشور بلاخیز دنیاست، خاطرنشان کرد:10 درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف بازسازی نواحی آسیب دیده از بلایای طبیعی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۵۳۲

به گزارش ایسنا ، دکتر زارع که در مراسم آغازین هفته پژوهش و فن‌آوری در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله سخن می گفت، با ارائه تاریخچه پژوهش و توسعه در زمینه بلایای طبیعی در ایران اظهار کرد: از 40 نوع بلیه موجود در جهان سی و یک نوع آن در کشور ما روی می‌دهد که زلزله، سیل‌ و خشکسالی به واسطه شدت، فراوانی و گستره تحت پوشش مهمترین آنها هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم در امر آموزش عمومی و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح، حوادث و نحوه مقابله با مخاطرات و کاهش اثرات آن، اعلام روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی از سوی وزارت کشور و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی کشور است.

دکتر عباسعلی تسنیمی، رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هم در سخنانی با اشاره به چرخه دوران علم و فن‌آوری در جهان اسلام و دنیای غرب گفت: بی توجهی به نگاه اسلام و قرآن به انسان موجب افول و عقب ماندگی در ایران و کشورهای اسلامی است.

رییس انجمن مهندسی زلزله ایران اظهار کرد: نگاه دین اسلام و نگاه قرآنی به انسان این است که انسان باید تلاش کند با تلاش بی‌وقفه توام با نظم و برنامه‌ریزی به نتیجه برسد.

وی افزود: 750 آیه از قرآن کریم راجع به دعوت مومنان به تفکر، پژوهش و تامل در طبیعت، برای بهره مندی از مواهب در اختیار آنان است.

گفتنی است ، ارائه سخنرانی‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی در هر روز و برپایی نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی در زمینه زلزله شناسی ، مهندسی سازه، ژئوتکنیک و مدیریت بحران از جمله ویژه برنامه‌های «هفته پژوهش و فن‌آوری» پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها