به گزارش واحد مرکزی خبر ، مدیر عامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی کشور هدف از راه اندازی این اسکله را صدور محصولات جامد و پلیمری مجتمع های پتروشیمی آریاساسول و جم عنوان کرد.
علی یزدانی افزود در نخستین مرحله 3 هزار و 500 تن پلی اتیلن سبک به ارزش 3 میلیون دلار از طریق بندر به کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا صادر شد.
وی گفت در هشت ماه گذشته 4 میلیون و 500 هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش 3میلیارد دلار با 340 فروند شناور از بندر پارس صادر شده است.
مدیر عامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی کشور گفت بندر پتروشیمی پارس با 15 پست اسکله ظرفیت صدور 30 میلیون تن محصول در سال را دارد که تاکنون 7 اسکله آن به بهره برداری رسیده است.
این بندر توان پهلودهی شناورهای با ظرفیت 80 هزار تن را دارد.
از «لبو فروش آبادانی» تا پرده سینما
ذرهبین رسانههای ورزشی دنیا روی بازیکنان برجسته