چرا آفتابگردان‌های مسن رو به شرق هستند؟
پاسخ یک پرسش قدیمی بالاخره معلوم شد

چرا آفتابگردان‌های مسن رو به شرق هستند؟

آفتابگردان ؛ تقویت‌کننده بینایی و سرشار از آهن

تخمه آفتابگردان از جمله تنقلات خوش طعمی است که به دلیل خواص غذایی و درمانی قابل توجه می‌تواند آجیل مناسبی برای شب‌های سرد و بلند زمستانی باشد. تخمه آفتابگردان از جمله مغزهای چربی است که نه‌ تنها به عنوان آجیل و تنقلات مصرف می‌شود بلکه انواع روغن و کره آن هم موارد مصرف فراوان دارد.
کد خبر: ۲۲۰۴۹۵
تخمه‌ را می‌توان به صورت تازه، خشک و بو داده مصرف کرد که البته نوع بوداده آن با نمک و کمی آبلیمو بسیار خوشمزه است.

علاوه بر مصرف مغز تخمه‌ آفتابگردان، از روغن آن به صورت مایع برای پخت و پز نیز استفاده می‌شود. در ضمن کره آن هم به دو صورت مارگارین و کره تخمه آفتابگردان (مانند کره بادام ‌زمینی) یافت می‌شود.

تخمه آفتابگردان بسیار مقوی است؛ و منبعی غنی از فیبر، پروتئین، مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، سلنیوم، کلسیم، روی و انواع ویتامین هاست.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می‌کند. منیزیم همچنین برای سلامت استخوانها و بدست آوردن انرژی ضروری است و کمبود منیزیم در بدن باعث بالا رفتن فشارخون، گرفتگی ماهیچه‌ها و سردردهای میگرنی و همچنین خستگی و تنش می‌شود.

اگر از درد آرتروز رنج می‌برید طبق گل (قسمت پایین گل که مانند بشقابی است) را جدا کرده و در آب انداخته، آنقدر بجوشانید که شیره چسبناکی باقی بماند و سپس این شیره را روی مفصل‌های دردناک بمالید و ماساژ دهید. درد آرتروز برطرف می‌شود. البته خوردن تخمه آفتابگردان هم در کاهش دردهای مفصلی موثر است.

تخمه آفتابگردان سرشار از اسید چرب غیر اشباع است و به دلیل خاصیت فیتواسترول، کلسترول خون را پایین می‌آورد.

اسانس گل آفتابگردان برای التیام زخم‌ها و پایین‌آوردن فشار خون به‌کار می‌رود و اسانس برگ‌های آفتابگردان خاصیت میکروب‌کشی دارد.

برای تقویت معده و پایین‌آوردن فشار خون؛ 30 گرم برگ‌های خشک آفتابگردان را دم کنید و 3 فنجان در روز بنوشید.

مصرف تخمه آفتابگردان برای رفع ناراحتی‌های برونش، حنجره، مشکلات ریوی و همچنین صاف شدن صدا مؤثر است.

تقویت‌ چشم و بینایی انسان، مهم‌ترین خاصیت درمانی تخمه آفتابگردان است؛ البته نباید در خوردن آن افراط کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها