گروه جامعه: کارشناس بهداشت روان سازمان بهداشت جهانی گفت: با توجه به دو برابر شدن جمعیت کشور، افزایش مهاجرت و حاشیه‌نشینی و فشارهای زندگی، مشکلات مردم از نظر بهداشت روان نسبت به 20 سال پیش بیش از 10 برابر شده است. به گزارش فارس، احمد محیط در جلسه کمیته کشوری سلامت روان در وزارت بهداشت، با اعلام این مطلب افزود: 20 سال پیش، جمعیت کشور ما نصف میزان فعلی بود، در آن زمان تشکیل شبکه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و ادغام آموزش پزشکی در نظام خدمات سلامت، اقدام بزرگ و موثری در ارتقای شاخص‌های سلامت بود اما امروز شرایط عوض شده است.
کد خبر: ۲۱۹۸۹۲

وی گفت: امروز جمعیت کشور بیش از دو برابر آن زمان است، روستاییان به شهرها هجوم آورده‌اند و حاشیه شهرها را پر کرده‌اند و خانواده‌های گسترده دیگر وجود ندارند با این توصیف، مشکلات بهداشت روان مردم ما امروز بیش از 10برابر 20 سال پیش است، بنابراین برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان مردم، کار سنگینی در پیش داریم.

محیط افزود: مدیریت وضع موجود و ارتقای سلامت روان مردم امروز به اندیشه و تفکر تازه نیاز دارد، اجرای طرح پزشک خانواده فوق‌العاده امیدبخش است اما ما نیازمند نیروهای متخصص و آموزش در سطوح مختلف هستیم که بتوانند در زمینه بهداشت روان جامعه کار کنند و البته این کار به بودجه و منابع مالی کافی نیاز دارد.

تدوین پیش‌نویس قانون بهداشت روان

همچنین رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت از تدوین پیش‌نویس قانون بهداشت روان، اجرای برنامه ثبت و پیشگیری از خودکشی، ادغام برنامه سلامت روان در طرح پزشک خانواده و اجرای برنامه پیشگیری از کودک‌‌آزاری در کشور خبر داد.

احمد حاجبی دیروز در جلسه کمیته کشوری سلامت روان افزود: اداره سلامت روان وزارت بهداشت 3 برنامه و هدف اصلی دارد که شامل پیشگیری و ارتقای سلامت روان جامعه، بهبود خدمات روانپزشکی در کشور و رشد و گسترش برنامه‌های پایه‌ای بهداشت روان است.

وی گفت: با محوریت این 3 هدف کلی، استانداردسازی تخت‌های روان‌پزشکی بیمارستان‌ها و استانداردسازی بخش‌های اورژانس روان‌پزشکی در کشور دنبال می‌شود، این برنامه تاکنون در 2 بیمارستان اجرا شده است و امسال به 3 بیمارستان دیگر گسترش می‌یابد.وی افزود: دنیا به سمت برنامه‌های سلامت روان جامعه محور در حال حرکت است؛ به همین دلیل ما هم برنامه‌های خدمات بعد از ترخیص بیماران روانی را تدوین کرده‌ایم که با عنوان استانداردسازی خدمات روان‌پزشکی در بیمارستان‌های مورد نظر اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها