تونی بلر از سیاست جنگ طلبانه خود دفاع کرد

جام جم آنلاین - تونی بلر نخست وزیر انگلستان روز سه شنبه 18 مارس در جلسه اضطراری مجلس عوام ، از سیاست خود درقبال عراق دفاع کرد.
کد خبر: ۲۱۹۰۹
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، تونی بلر در آغاز سخنرانی خود در مجلس عوام اعلام کرد نتیجه جنگ با عراق نشان خواهد داد که انگلستان و کشورهای جهان چگونه با تهدیدهای امنیتی در قرن جاری برخورد خواهند کرد.
وی افزود این جنگ تعیین کننده ساختار سیاست بین المللی برای یک نسل خواهد بود.
بلر گفت ، کاملا آشکار است صدام حسین به همان بازی قدیمی خود ادامه می دهد و تاکید کرد دولت عراق مدت دوازده سال مردم جهان را به بازی گرفته است .
وی افزود با اینکه روز دوشنبه تقریبا اکثریت اعضای شورای امنیت آماده تصویب یک قطعنامه جدید علیه عراق بودند ، اما فرانسه علنا اعلام کرد این قطعنامه را وتو خواهد کرد.
وی افزود فرانسه با این اقدام خود درواقع سازمان ملل متحد و نه رژیم عراق را خلع سلاح کرد.
بلر گفت مدت چهار سال عراق از دادن اجازه ورود به بازرسان تسلیحاتی خودداری ورزید و تنها تهدید جهانی به استفاده از زور باعث شد تا صدام حسین تغییر عقیده دهد.
وی افزود تنها عاملی که سبب شد صدام حسین به بازرسان تسلیحاتی امتیازاتی ظاهری دهد ، حضور 250 هزار سرباز در نزدیکی مرزهای عراق بود.
بلر گفت : ، اگر درحال حاضر انگلستان نیروهای نظامی خود را از منطقه خلیج فارس خارج کند ، صدام حسین احساس خواهد کرد که قدرت وی به شدت افزایش یافته است .
بلر در خاتمه سخنان خود گفت ادامه حکومت صدام حسین به مفهوم این است که مردم عراق کماکان در فضایی مملو از ارعاب و وحشت زندگی کنند.

تونلی بلر در مقابل مجلس عوام از موضع خود درمورد عراق دفاع کرد
هشدار تونی بلر به عراق
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها