کد خبر: ۲۱۷۷۱۴

اولین نکته مهم این است که در ابتدا برای اتاق کودک خود تخت و کمدی که جنس خوبی دارند و نسبتا بزرگ هستند، خریداری کنید. به گونه‌ای که کودک شما بتواند تا دوره نوجوانی و جوانی هم از آنها استفاده کند و سعی کنید رنگ و مدل فرش یا کفپوش اتاق او به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را با هر الگوی رنگی جدیدی هماهنگ کنید.

دومین نکته‌ مهم این است که سن و شخصیت کودک خود را در لوازم و چیزهای ساده و ارزانقیمت تزیین اتاق او منعکس کنید، چراکه امکان تغییر آنها با افزایش سن کودک امکان‌پذیر باشد. مثلا به جای ماشین‌های اسباب‌بازی برای او لوازم‌التحریر یا لوازم تزیینی مناسب سنش بخرید.

شاید به علت هزینه بالا نتوانید مدل فرش یا تخت او را عوض کنید، اما می‌توانید پرده‌ها و روتختی او را تغییر دهید. شما به علاوه می‌توانید با افزایش سن کودک، رنگ کمدها و تخت کودک را به رنگی سنگین‌تر که متناسب با سن کودک باشد تغییر دهید یا مثلا چراغ خواب او را عوض کنید.

شما می‌توانید به جای خریدن یک صندلی راحتی کوچک در ابتدا برای کودک خود یک صندلی سایز بزرگ بخرید و فقط با افزایش سن کودک رنگ آن را متناسب با سن و سال او تغییر دهید و در نتیجه پول کمتری خرج کنید.

سعی کنید لوازم چوبی با کیفیتی برای اتاق کودک خود بخرید و تخت و کمد ‌او از نوعی باشد که بتوان اندازه و شکل آن را با افزایش سن کودک تغییر داد.

وقتی می‌خواهید برای کودک خود اسباب و مبلمان بخرید، به دنبال لوازم ماندگاری باشید که بتوان آنها را با افزایش سن کودک به نوعی تغییر داد و هماهنگ کرد.

سعی کنید بیشتر مبلمان و اثاثیه چوبی بخرید، چرا که این وسایل هرگز از مد نمی‌افتند، فقط ممکن است با کمی کهنه شدن، ظاهر آنها شما را خسته کند که برای حل این مشکل هم می‌توانید آنها را به طور مجدد رنگ‌آمیزی کنید.

شما همچنین می‌توانید از مبلمان و لوازم قدیمی هم برای اتاق کودک خود کمک بگیرید، چرا که آنها هم مطابق استانداردهای امروزی‌اند.

به دنبال کمد، کشو و جاکتابی‌هایی باشید که می‌توانید فقط با تغییر رنگشان از آنها برای سنین بالاتر فرزند خود استفاده کنید.

 با تغییر دستگیره و دسته کشوها، رنگ‌ دیوار، ترمیم و تغییر رنگ پنجره‌ها، تغییر محل قالیچه و کفپوش‌ها و حتی تعویض سطل آشغال و سبد‌ها می‌‌توانید اتاق کودک  خود را متناسب با سن او تزیین کنید.

زهره میر احسنی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها