گروه سلامت: بررسیها نشان داده افرادی که دچار کمبود ویتامین هستند، زودتر از دیگران در معرض اختلالات شنوایی قرار میگیرند و مصرف کافی ویتامینها در تمام سنین موجب تقویت سلولها و اعصاب شنوایی شده و از بروز صدمات شنوایی جلوگیری میکند.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه میشیگان اعلام کردهاند مصرف انواع ویتامینهای محلول در آب و چربی به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان آنتیاکسیدان به سلامت سلولهای بدن بویژه سلولهای شنوایی کمک میکند.
کد خبر: ۲۱۶۰۷۷
بنابر همین گزارش، محققان دریافتند افرادی که از انواع ویتامینها به اندازه کافی استفاده میکنند، هنگام قرار گرفتن در معرض صداهای بلند از سلامت شنوایی بیشتری برخوردارند.با توجه به اینکه زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی و کار کردن در بسیاری از محیطهای شغلی همراه با صداهای بلند است، مصرف کافی و مناسب از ویتامینها میتواند مفید باشد.
بررسیها نشان داده چنانچه افراد از دوران کودکی به طور مرتب و منظم از ویتامینها و مواد معدنی مناسب استفاده کنند نه تنها از نظر شنوایی بلکه از نظر سیستم ایمنی نیز در وضعیت مطلوبتری خواهند بود.