معاون دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته با بیان اینکه آشتی های انجام شده در این کشور سیاسی است نه انتخاباتی تصریح کرد: هرگز ائتلاف چهارجانبه و انواع ائتلاف با اکثریت و جریان حاکم در لبنان صورت نخواهد گرفت.
کد خبر: ۲۱۴۴۷۸

به گزارش مهر، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: حزب الله تنها زمانی از مقاومت چشم پوشی خواهد کرد که مطمئن شود نیرویی وجود دارد تا در مقابل اسرائیل ایستادگی کند.

وی به تشریح دیدگاه های حزب الله پرداخت و اظهار داشت: ما بر این باوریم که لبنان باید با [کمک] مقاومت، ارتش و ملت خویش قوی باشد. ما همچنین معتقدیم که صندوق های رای حکم می کنند. مردم باید انتخاب کنند چه کسی را می خواهند و در نهایت باید آزادی انتخاب برای مردم وجود داشته باشد.

معاون دبیر کل حزب الله خاطرنشان کرد: اختلاف سیاسی، مشروع اما فتنه نامشروع است و در نتیجه ما می پذیریم که دیگری نظر خود را بیان کند و با هر چه می خواهد موافقت یا مخالفت کند اما وی نیز باید طبق قوانین در حال اجرا و بدون فتنه انگیزی، نظر ما را بپذیرد.

قاسم افزود: ما از توافقنامه دوحه و نتایج آن خرسند هستیم اما بر این باوریم که این توافقنامه به مرحله ای که با قطعنامه 1559 شورای امنیت آغاز شده بود، پایان داد و مرحله جدیدی را به وجود آورد که آرامش، انتظار برای نتایج انتخابات پارلمانی و ضعف قوای بین المللی در تغییر معادله در لبنان از جمله متغییرهای این مرحله جدید به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تنها افراد ضعیف در انتخابات رای می خرند، گفت: آشتی های انجام شده آشتی های سیاسی است نه انتخاباتی و ما به عنوان مخالفان باقی خواهیم ماند و هرگز ائتلاف چهارجانبه و انواع ائتلاف با اکثریت و جریان حاکم در لبنان صورت نخواهد گرفت. مردم باید انتخاب کنند چه کسی را می خواهند و این یک معرکه سیاسی آزاد است.

نعیم قاسم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کشف شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان اظهار داشت: کشف این شبکه نشان می دهد که اسرائیل همچنان در لبنان رخنه و نفوذ دارد. اما ما هر زمان که با یکدیگر تفاهم و توافق داشتیم این افراد [جاسوسان] برملا شدند زیرا در این صورت محیط برای فعالیت آنها مناسب نیست چرا که اسرائیل از محیط بحرانی استفاده می کند. لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم که اسرائیل یک خطر به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها