چاپ چهره در «جام جم» قاتل را به دام انداخت

در پی وقوع یک جنایت خونین در افسریه تهران که در آن مرد مسلح با حمله به یک اتوبوس مسافربری ، یک نفر را به قتل رساند ، نیمه شب جمعه این متهم محاصره و دستگیر شد.
کد خبر: ۲۱۴۳۴
به گزارش خبرنگار ما ، در ساعت 55/3 دقیقه بامداد روز 13اسفند هنگامی که یک دستگاه اتوبوس آبی رنگ شهاب با 16مسافر در اتوبان امام رضا نرسیده به پل افسریه ، قصد پیاده کردن 2مسافر خود را داشت ، مردی با یک قبضه سلاح ژ- 3 پس از مشاجره لفظی با یک راننده خطی ، به سوی مسافران اتوبوس آتش گشود. در این حادثه یک نفر از مسافران به نام علیرضا رمضانی در دم کشته شد و 4مسافر دیگر بشدت زخمی شدند. در پی این ماجرا مرد مسلح با عبور از عرض اتوبان ، یک راننده عبوری را متوقف و با به گروگان گرفتن وی ، از محل متواری شد.
حضور پلیس در محل
پس از گزارش این حادثه به ماموران انتظامی و باتوجه به اهمیت آن ، سردار طلایی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گروه ویژه ای از ماموران را مسوول پیگیری این پرونده کرد. دقایقی پس از این حادثه ، راننده ای که توسط فرد مهاجم به گروگان گرفته شده بود، به محل حادثه بازگشت و عنوان کرد مهاجم مسلح پس از تهدید، وی را مقابل بوستان وحدت در خیابان ابوذر متوقف کرده و سپس متواری شده است .
آغاز عملیات ویژه
سرهنگ مرادسلطان ، سر کلانتر جنوب شرق تهران که مسوولیت پیگیری این پرونده را عهده دار است ، به خبرنگار ما گفت : باتوجه به حساسیت این رویداد، بلافاصله با بسیج امکانات و هماهنگی با پلیس آگاهی ، تصویر چهره نگاری شده متهم در اختیار جراید قرار گرفت . وی افزود: پس از درج تصویر این متهم ، بلافاصله تلفن ها به صدا درآمد که خود نشانگر حساسیت مردم بود؛ لذا در پی هر تماس ، ماموران به محلهای مختلف اعزام می شدند و موضوع را بررسی می کردند. سرکلانتر جنوب شرق افزود: از آنجا که احتمال می دادیم متهم در همان محله ای که از خودرو پیاده شده است ساکن باشد و اسلحه مورد استفاده نیز نظامی است ، ماموران 10کلانتری تهران به همراه یگان های ویژه ، جستجوی معروف به دشتبانی را آغاز و پس از استعلام از یگان های نظامی مستقر در منطقه ، از امکانات پلیس آگاهی نیز استفاده کردند.
تماس یک شهروند
سرهنگ مرادسلطان افزود: با پیگیری های لحظه به لحظه ، سرانجام در ساعت 15/22دقیقه فردی در تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس 110اطلاع داد مردی را که تصویر وی به عنوان متهم در جراید چاپ شده مشاهده کرده که در حاشیه اتوبان بسیج در حال قدم زدن است . در پی این تماس ، یک واحد گشتی با عنوان میثاق 11به سرپرستی ستوان رضایی نسب در محل حاضر و موضوع را تایید کرد. بلافاصله منطقه به محاصره ماموران درآمد و در یک عملیات غافلگیرانه ، متهم مسلح در حالی که آماده شلیک بود، دستگیر شد.
جستجو در مخفیگاه
با دستگیری متهم ، هویت وی به نام وحید عظیمی مورد شناسایی قرار گرفت و 3ساعت پس از دستگیری وی ، صحنه جنایت بازسازی شد و 2نفر از رانندگان خطی نیز وی را شناسایی کردند. پس از بازسازی صحنه ، ماموران با عزیمت به مخفیگاه متهم که یک مغازه مخروبه بود، تعدادی فشنگ جنگی کشف و ضبط کردند.
اعتراف به جنایت دیگر
سرکلانتر جنوب شرق افزود: با اعترافات متهم و تحقیقات ماموران ، معلوم شد 2ماه پیش نیز یک سرباز نیروی هوایی به نام حسین زالی که همراه پسرعموی خود در حال عبور از این محل بوده است ، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده است . متهم اعتراف کرد که حدود 2ماه پیش لوله اسلحه را از لای درز دیوار بیرون آورده و به سوی 2نفر که در حال قدم زدن بودند شلیک کرده است . وی افزود: می خواستم کتف سرباز را نشانه بگیرم که گلوله به پشت سر او اصابت کرد.
انگیزه جنایت ها
سرهنگ مراد سلطان درباره انگیزه متهم گفت : متهم خودش را فردی ماجراجو معرفی می کند و هیچ انگیزه ای را اعم از ترور یا سرقت مطرح نمی کند و ضمن آن که در بررسی سوابق خانوادگی او نیز مشخص شد، متهم از سوی خانواده اش طرد شده و اسلحه را نیز در زمان انقلاب از یک پادگان به سرقت برده است . سرکلانتر جنوب شرق تهران در پایان از توجه و هشیاری مردم در شناسایی و معرفی متخلفان به پلیس قدردانی کرد و افزود: این متهم در کمتر از 48ساعت دستگیر شد و من به سهم خود از پیگیری های فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، سردار طلایی و زحمات تمامی نیروهای انتظامی در کشف عامل این جنایت قدردانی می کنم.
متهم مقابل میز قاضی
گزارش حاکی است ، بعدازظهر روز گذشته (جمعه) متهم با انتقال به دادگاه جنایی ، مقابل میز قاضی محمد سلطان همتیار، رئیس شعبه 1608قرار گرفت و تحقیق از وی آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها