جام‌جم: مجموعه انیمیشنی «نوید و ندا» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در دومین نمایشگاه ملی دیجیتال عرضه می‌شود. لوح فشرده «نوید و ندا» برگرفته از 3 کتاب «مهمان بابا»، «کلوچه و مورچه»و «آقا تریلی» است که مهری ماهوتی نویسندگی آنها را به عهده داشته و از سوی نشر شاهد منتشر شده است.
کد خبر: ۲۱۳۱۷۳

بزرگداشت رضا داوری‌

فارس: در نشست روز جهانی فلسفه که 23 آبان‌ماه در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود، از مقام علمی دکتر رضا داوری اردکانی تقدیر می‌شود.

 سخنرانی پروفسور مولانا

جام‌جم: پروفسور حمید مولانا یکشنبه 12 آبان‌ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره سفر رئیس‌جمهور به آمریکا و رویدادهای جدید جهانی سخنرانی خواهد کرد.این نشست 2 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

نوای کمانچه در سازمان ملل‌

فارس: به مناسبت روز جهانی سازمان ملل، کیهان کلهر، نوازنده کمانچه همراه با چند نوازنده دیگر ایرانی در سازمان ملل به اجرای برنامه پرداختند.

شناخت‌نامه شیخ بهایی‌

جام‌جم: مدیر مرکز احیای آثار اسلامی از انتشار شناخت‌نامه 4 جلدی شیخ بهایی همزمان با برپایی کنگره بزرگداشت این عالم اسلامی در دی‌ماه امسال خبر داد.

عرضه جدیدترین کتاب‌های علمی ناشران آمریکایی و آلمانی در ایران‌

جام جم : آخرین دستاوردهای ناشران آمریکایی و آلمانی در حوزه جمعیت‌شناسی، پلیس، علوم‌ آزمایشگاهی و پزشکی در ششمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی‌امسال  که از 19 تا 23 آبان در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود   در دسترس پژوهشگران و دانشجویان قرار می‌گیرند.  

 کتاب سال دانشجویی‌

جام‌جم: همزمان با هفته کتاب، چهاردهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی روز 27 آبان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار و طی آن 20 نفر در دو گروه برگزیده و تشویقی معرفی می‌‌شوند. در این دوره 16 گروه داوری به قضاوت پرداختند.

چهره‌های ماندگار زبان فارسی پاکستان‌

جام‌جم: به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کراچی، از چهره‌های ماندگار و سرشناس زبان و ادب فارسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی  این دانشگاه تقدیر شد.

در این مراسم از 5 نفر از استادان باسابقه و پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی، دکتر ساجدا...تفهیمی، دکتر سیدجعفر حلیم، دکتر ریحانه افسر، دکتر طاهره صدیقی و دکتر روشن آرابیگم تجلیل به عمل آمد.

برگزاری گردهمایی ‌مکتب شیراز

جام جم :‌ گردهمایی بین‌المللی مکتب شیراز، در 8 بخش هنری، از 13 تا 17 آذر، به مدت 4 روز در تهران و شیراز برگزار می‌شود.

این گردهمایی در 8 بخش نگارگری، خوشنویسی، هنرهای صناعی، موسیقی، معماری و شهر سازی، حکمت و عرفان هنری، ادبیات و زبان‌شناسی  و نسخه‌شناسی برگزار می‌شود. مکتب شیراز، متعلق به سده‌های هفتم، هشتم و نهم هجری است که در حوزه‌های مختلف هنر، ادب و اندیشه تاثیر ب‌سزایی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها