افشای دخالت سیادر حمله کلمبیا به اکوادور

دولت اکوادور در گزارشی از همکاری آمریکا با کلمبیا در تجاوز نظامی اول مارس گذشته به این کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۲۱۳۰۷۱

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه "ال موندو" اسپانیا، بر اساس این گزارش که روز گذشته منتشر شد نشانه‌هایی مبنی بر همکاری سرویس‌های مخفی خارجی بویژه آژانس مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) با کلمبیا در حمله به یک اردوگاه شورشیان فارک در خاک اکوادور وجود دارند.

"خاویر پونسه" وزیر دفاع اکوادور با ارائه این گزارش اعلام کرد که تحقیق درباره احتمال مداخله بیگانه در حمله نظامی کلمبیا به دستور "رافائل کورئا" رئیس جمهور اکوادور آغاز شده بود.

پونسه افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، یک مسئول سیا آمریکا در بامداد روز اول مارس در ارتباط با برخی عوامل سرویس های اطلاعاتی اکوادور از حمله کلمبیا خبر می‌دهد و مدعی می شود که "آلوارو اوریبه" رئیس جمهور این کشور موضوع را به اطلاع همتای اکوادوری خود خواهد رساند.

وزیر دفاع اکوادور تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که سیا از برنامه تجاوز نظامی کلمبیا به منطقه "آنگوستورا" کاملاً مطلع بوده است.

پونسه همچنین اعلام کرد که در شب قبل از حمله به اکوادور یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا از پایگاه نظامی این کشور در "مانتا" اکوادور پرواز و بامداد روز اول مارس به این محل مراجعت می‌کند.

مقام اکوادوری همچنین خاطر نشان کرد که برخی نظامیان سرویس اطلاعاتی این کشور نیز تحت نفوذ آمریکا با مخفی نگاه داشتن موضوع برای گمراه ساختن دولت تلاش کردند.

در جریان حمله اول مارس کلمبیا به یک اردوگاه چریک های فارک 26 تن از جمله "رائول ریس" نفر دوم شورشیان کشته شد. این حمله منجر به قطع مناسبات سیاسی بوگوتا و کیتو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها