اخم نکنید تا پوستتان جوان بماند

گروه سلامت: اصولا چین و چروک‌های اطراف چشم، بین ابروها و پایین گونه‌ها که در اثر میمیک فرد باعث جمع شدن عضلات صورت می‌شود، از دسته چین و چروک‌هایی هستند که نشانه مشخصات احساسی فرد به شمار می‌رود. دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: افراد در اثر حوادث و شرایط از طریق صورت خود عکس‌العمل‌هایی نشان می‌دهند که به واسطه آن عضلات جمع یا باز ‌شده و چین و چروک‌های ظریفی در پوست به وجود می‌آید.
کد خبر: ۲۱۲۱۰۲

وی ادامه داد: زمانی که نور خورشید به چشم برخورد می‌کند، فرد به طور طبیعی چشم‌های خود را جمع کرده تا از ورود نور به قرنیه چشم و سوزش آن پیشگیری کند که در این زمان می‌توانیم این چروک‌ها را مشاهده کنیم.

این متخصص پوست افزود: این چین و چروک‌ها جزو مشخصات فرد هستند که برحسب هیجان‌ها، احساسات، نوع صحبت و دقت وی به شمار می‌روند که به آن میمیک صورت (تقلید صورت) می‌گویند و باید از عمیق شدن این چروک‌ها پیشگیری کرد.

دکتر انصارین با توصیه بر این که برای عمیق‌تر نشدن چروک‌های صورتتان بهتر است اخم نکنید، افزود: در برخی موارد استعداد عمیق شدن چین و چروک پوست می‌تواند به صورت ژنتیکی یا در اثر پوست‌های خشک و ظریفی که نسج زیرجلدی در آنها کمتر است، سریع‌تر اتفاق بیفتد و برعکس پوست‌های چرب و ضخیم دیرتر چروک می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها