گروه سلامت: دبیر انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: با مثبت شدن آزمایش نمی‌توان بلافاصله انگ اعتیاد به فرد زد، زیرا عوامل متعددی از جمله مصرف برخی داروها مانند آسپرین کدئین و استامینوفن کدئین می‌تواند باعث نتیجه مثبت کاذب در آزمایش شود. دکتر محمدرضا جلالی‌ندوشن که به مناسبت برپایی که اول تا سوم آبان ماه امسال در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: هرچند می‌توان با آزمایش‌های پیشرفته و تخصصی کدئین را از سایر مواد مخدر افتراق داد، اما توصیه می‌شود چند روز پیش از آزمایش قبل ازدواج و حتی آزمایش‌های استخدامی که به منظور سلامت فرد از نظر ابتلا به اعتیاد از افراد دریافت می‌شود از خوردن داروهای مسکن از جمله آسپرین کدئین و استامینوفن کدئین خودداری شود.
کد خبر: ۲۱۱۱۴۸
وی با اشاره به این که در چنین مواقعی از آزمایش‌های تکمیلی تخصصی‌تر که به طور طبیعی هزینه بالاتری نیز دارند، استفاده می‌شود، یادآور شد: بیماری‌های مقاربتی را که در زمان تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، می‌توان پیش از ازدواج و یا قبل از بارداری به وسیله معاینات و آزمایش‌های اختصاصی تشخیص داد.

دبیر انجمن آسیب‌شناسی ایران ادامه داد: سوزاک، سیفلیس، کلامیدیا، ایدز و زگیل تناسلی از شایع‌ترین این بیماری‌هاست که با تشخیص این گونه بیماری‌ها می‌توان از ابتلای فرد دیگر (همسر) و در برخی موارد از ابتلای جنین داخل رحم پیشگیری کرد.

وی اظهار کرد: در صورتی ‌که زن و مرد به صورت پنهان به تالاسمی دچار باشند، حتی بدون این‌که خود علامتی داشته یا از آن مطلع باشند، خطر جدی برای ابتلای فرزندانشان وجود دارد که با آزمایش ساده خون و با راهنمایی پزشکان می‌توان از بروز آن برای فرزندان جلوگیری کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها