ایران ؛ رای آگاهی به امانتداران

با برگزاری دومین انتخابات شوراهای شهر و روستا، 35هزار و 127شورا در شهرها، روستاها و شهرکهای کشور ، تشکیل می شود.تشکیل این شوراها در حالی صورت می گیرد که در دوره اول انتخابات شوراهای اسلامی 742شهر کشور صاحب شورا شدند
کد خبر: ۲۱۰۶۶
و اکنون عملکردهای این شوراها مورد بازنگری قرار گرفته است . دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور روز گذشته هنگام بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت : در مجموع ، عملکرد دوره اول شوراها را بسیار مثبت تلقی می کنیم ، جز موارد خاصی که به دلایلی شوراها نتوانستند به وظایف خود عمل کنند ، در کل ، شوراهای شهر و روستا وظایف خود را انجام دادند. وی اظهار کرد: با ارزیابی ای که از عملکرد دوره اول شوراها داریم ، اصلاحاتی را در قانون شوراها انجام داده ایم و در قانون برنامه سوم ، در راستای کاهش تصدی دولت و واگذاری امور به شوراها، تصمیمات خوبی گرفته ایم . و شورای عالی اداری مصوباتی را در این راستا داشته و اخیرا وزارت کشور و سازمان مدیریت را مکلف کرده که برای سال 82 ، پیشنهادهای واگذاری بیشتر امور به شهرداریها و شوراهای اسلامی را در دستور کار شورا قرار دهند. براساس گزارش ستاد انتخابات وزارت کشور ، 61درصد کشاورز و دامدار ، 18درصد نامزدها دارای مشاغل آزاد ، 6/0 درصد روحانی و 4/0 درصد باقی مانده نیز خانه دار هستند. همچنین در دوره دوم شوراها، 51هزار و 14نفر کارمند هستند که رقمی معادل 3/23 درصد از جمعیت کل داوطلبان را به خود اختصاص داده اند 111هزار و 601نفر از دامداران و کشاورزان 97/50 درصد و 12هزار و 132نفر از کارگران کشور 54/5 درصد داوطلب شرکت در انتخابات دوره دوم شوراها هستند. گزارش دیگر حاکی است که 153خبرنگار تصویربردار و عکاس خارجی انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پوشش خبری می دهند. معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : بیش از 41میلیون نفر از هموطنان در انتخابات روز نهم اسفند واجد شرایط رای دادن هستند. مرتضی مبلغ از شهروندان خواست برای پیشگیری از اشتباهات ناشی از تشابهات اسمی در برگه های رای کد نامزدهای مورد نظر را درج کنند.
تبلیغات کاندیداها متوقف شد
کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات استانداری تهران ، اعلام کرد انجام تبلیغات پس از ساعت 24چهارشنبه هفتم اسفند توسط داوطلبان و روزنامه ها ممنوع است . در این گزارش همچنین آمده است : مطبوعات کثیرالانتشار نیز مشمول قانون منع تبلیغات در خارج از مهلت مقرر قانونی می شوند و مطالب هیچ روزنامه ای نباید حاوی مطالب تبلیغاتی نامزدهای انتخابی شوراها باشد. در گزارش تاکید شده است هرگونه تبلیغات در خارج از زمان قانونی ، خلاف قانون و قابل پیگیری است.
218هزار نامزد انتخابات
دومین انتخابات شوراها در حالی برگزار می شود که 218هزار و 957نفر از نامزدهای انتخابات در دومین شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت خواهند پرداخت . از کل داوطلبان شرکت در انتخابات 5هزار و 866نفر را زنان تشکیل می دهند ، هرچند جمعیت مردان داوطلب شرکت در این انتخابات تقریبا 36برابر است ، اما آمارهای دوره اول و دوم انتخابات شوراهای اسلامی کشور از رشد 20درصدی تعداد داوطلبان زن در این انتخابات به نسبت انتخابات شوراها در سال 1377 حکایت دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها