یک ژنرال بلندپایه انگلیسی که قرار است امروز به عنوان رئیس جدید ارتش انگلیس انتخاب شود، خواستار افزایش 30 هزار نفری نیروها در افغانستان برای مبارزه با طالبان شد.
کد خبر: ۲۰۹۶۰۰
به گزارش فارس، روزنامه "ایندیپندنت" در گزارشی اختصاصی در شماره امروز خود نوشت: ژنرال سر "دیوید ریچاردز" که عقیده دارد افزایش نیروهای 30 هزار نفری در افغانستان برای مبارزه با طالبان نیاز است، امروز به عنوان فرمانده جدید ارتش انگلیس منصوب خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: ژنرال ریچاردز که جایگزین ژنرال سر "ریچاد دانات" خواهد شد طرفدار اعزام پنج هزار نیروی انگلیسی بیشتر به افغانستان به علاوه هشت هزار نیرویی است که اکنون در این کشور حضور دارند.

ایندیپندنت می‌افزاید: 25 هزار نیروی دیگر هم از نیروهای پشتیبانی آمریکا و سربازان تازه آموزش داده افغانستان تشکیل خواهند شد.

به نوشته این نشریه انگلیسی ژنرال ریچاردز همچنین بر این باور است که مذاکره نیز برای پایان دادن به درگیری ضروری است، اما هرگونه گفتگو باید با حضور دولت افغانستان و ناتو در موضع قدرت صورت گیرد.

ایندیپندنت نوشت: وزرای دولت به طور علنی تاکید کرده‌اند که باوجود خروج قریب‌الوقوع نیروهای انگلیسی از عراق، نیروهای بیشتری برای انجام ماموریت در افغانستان در دسترس نخواهند بود.

با این وجود منابع بلندپایه نظامی به این نشریه انگلیسی اعلام کردند گفتگوهایی اخیرا در دولت انگلیس درباره افزایش احتمالی نیروها برای سال آینده به دنبال درخواست ژنرال "دیوید مک‌کیرنان" رئیس نیروهای ناتو در افغانستان، برگزار شد. اینگونه برداشت می‌شود که این درخواست مورد حمایت ژنرال ریچارد قرار گرفته است.

ایندیپندنت افزود: تغییر نیروهای مسلح بلندپایه انگلیس به این معنی است که این سه فرمانده که تجربیات فراوانی در افغانستان و عراق داشته‌اند اکنون نقش‌های رهبری کلیدی در ارتش انگلیس خواهند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، ژنرال ریچاردز که سمت اخیرش رئیس نیروهای ایساف در افغانستان بود، اولین فرمانده غیرآمریکایی است که فرماندهی نیروهای آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم را بر عهده دارد.

قرار است ژنرال "پیتر وال" که در عراق و افغانستان خدمت کرده جانشین ریچاردز شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها