وزیر آموزش و پرورش درباره قانون حذف کنکور به تفاوت شدید سطح علمی دانش‌آموزان در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که هرچه بیشتر سهم نمرات استاندارد دبیرستان و پیش دانشگاهی را در کنکور دخالت دهیم، به ضرر مناطق محروم است.
کد خبر: ۲۰۹۵۰۴

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا علی احمدی در دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به استان گیلان در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور رودسر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعمال نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی در کنکور موجب می‌شود، تا داوطلبان شهرهایی با امکانات کمتر، شانس قبولی کمتری برای پذیرش در کنکور داشته باشد که این موضوع بی‌عدالتی است.

وی در ادامه با بیان این که وزارت آموزش و پرورش به قانون حذف کنکور متعهد و در حال فراهم کردن مقدمات اجرای آن است، اظهار کرد: در این زمینه در حال فراهم کردن سیستم مکانیزه ثبت و تبادل اطلاعات، بانک و مخزن سوال، تجهیزات لازم برای برگزاری آزمون‌های استاندارد و سایر امکانات هستیم.

علی احمدی در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز آزمون جدید در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: برای فراهم کردن شرایط حذف کنکور، نیازمند بانک اطلاعات، شبکه اینترنت و انجام تحلیل‌های آماری به صورت اتوماتیک بر روی نمرات هستیم که این موارد نیازمند نرم‌افزار است.

وی با بیان این که بانک سوالات در سه بخش سوالات سخت، متوسط و آسان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: همچنین بودجه‌بندی سوالات باید متوازن باشد و توسط طراحان و اساتید مختلف طراحی شود.

وی افزود: سوالات باید از حیث استاندارد و تحلیل‌های مدیریت آموزشی استاندارد باشد و طراحی سوالات اعم از چند گزینه‌ای، پاسخ کوتاه و یا تشریحی به گونه‌ای باشد تا تصحیح اوراق توسط معلمان یکدست باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: با این وجود وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در جهت عمل به قانون به کار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها